|
|
|
|---|---|
Satan22 |
Tja ! Har en 740iA o bilf_n startar inte ... Har kollat bränslepumpen o den funkar , styrboxen får ström (allt funkar) , har t o m kopllat up den på bmw dator men den visar inga fel !!! Några förslag kanske ??? T P F |
|
Årsmodell? Eftermonterad immobilizer/larm? Drar startmotorn runt? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har du kollat det enklaste: Att batteriet är riktigt laddat? Jag misstänker att startbatteriet är dåligt laddat! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Satan22 |
hej årsmodellen e 98 bilen har ingen eftermonterad Imob/larm motorn går runt o batteriet e nytt ... :-/ Ps jag kanske skulle ha skrivit att bränslepumpen fungerar bra p g a att den e ny ... jag bytte den .. |
|
Hur är laddningen på batteriet? När de levereras brukar de bara vara hjälpligt laddade.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Satan22 |
den e full ..har stått på laddning ...så ström finns de |
|
får stiften gnista ? hur är steget som matar tändspolarna ? även om pumpen är ny , har den spänning fram till sig ? säkring eller bränslepumpselä ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Första steget är att reda ut om det saknas gnista eller soppa, eller kanske båda? När man vet det kan man börja mäta sig fram mot felet. //Magnus |
|
| Lukta i avgasröret efter startförsöket. Om det luktar bensin kan du utesluta att det är pumpen som är kass. Bara för att den är ny innebär det inte att den måste fungera. | |
|
Testa att byta nyckel! Det skulle kunna vara så att imobilisern som är standardmonterad från -95, strular till det. Det har hänt förut att elektroniken i startnyckeln har gett upp av olika anledningar. Gjorde du något speciellt innan strulet började? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Den kan vara sur. jag hade en 730 v8 där jag råkade ut för startproblem en gång när den startats flera gånger utan att köras varm. Alla stift var sura. jag lät den stå utan stift några dygn och monterade sedan nya. Den startade direkt! A A |
|
Satan22 |
Tja! kul att många svarar uppskattas :-))) tändstiften har gnista (alla) , bränsletrycket e bra , jag har testat med alla 3 nycklar samma sak händer motorn går runt den får soppa o gnistan finns .. skumt ... jag mätte upp strömen till bränsle pumpen o den finns där nu men lika förbannat så vill inte skiten starta !!! T P F |
|
Troligen är ditt problem relaterat till EWS:en - har själv haft motsv problem på en SAAB 9000 EWS Elektronische Wegfahrsperre (elektronisk startspärr). Nyckeln innehåller ett microchip med elektronisk kodning. Kodningen består av två delar: en fast definierad personlig kod och en tillfällig kod som ändras av EWS vid varje starttillfälle. Vid starttillfället läser den elektroniska startspärren den personliga koden och frågar sedan efter den tillfälliga koden. Om båda koderna accepteras, ges en startinstruktion till den digitala motorelektroniken (DME) med en särskild kodad signal. Uteblir signalen startas heller inte bilen. Det gör det omöjligt att starta motorn genom till exempel tjuvkoppling. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.