|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Jag är lite sugen på en personlig reg skylt, men eftersom min 330i blir en tjänstebil leasad genom min arbetsgivare undrar jag om det går? Nån som vet? /bfg | |
|
Skylten måste stå på företaget isåfall... och skickar du tjänstebilen och har bara privatbil sedan så får du alltså inte skylten med dig. Den står ju på företaget. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
På Länk står det: Registreringsskylten är personlig och får bara användas på ett fordon som du äger eller leasar. Det organisations- eller personnummer som du anger i ansökan äger rätten till skyltbeteckningen i tio år. Skylten kan inte föras över till andra bolag, firmor eller personer. Verkar alltså svårt... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jo, jag blev väl lite konfunderad av "ett fordon som du leasar" men den står ju iaf på firman... hmm... typiskt... i Stockholm kan man ju få boendeparkeringstillstånd om man har ett intyg från arbetsgivaren som styrkar att man är anställda och har rätt att använda den tjänstebilen privat... undrar om det skulle funka på vv? /bfg |
|
|
Du kan ju alltid ställa frågan till Vägverket, berätta gärna resultatet om du gör det. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
bfg: Det går tyvärr inte. Men varför kan du inte låta företaget regga den åt dig? Du kan ju bli av med den om du byter jobb men det får man kanske ta. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
njää, det känns inte aktuellt... tror ju inte direkt att jag sitter kvar på den här firman i 10 år... det får vänta tills jag har egen bil istället... /bfg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.