AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.027

AFEs insug till M3 E46

Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Vad tror ni? Funderar på att köpa ett, vill gärna ha lite input.
Länk

Mvh,
Robban
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
såg väl inga fel ut!!!!!

///325///
Skulle hellre rekommendera denna produkt.

Länk

MVH / Jacob
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Det är ju som orginal fast snyggare ;)
Nog goare ljud i AFEs och mer hk om nu kan lita på det.

Mvh,
Robban
ZxD: Ljudet förändras tydligt med Carbonio Carbon Fiber Ram Air Intake - E46 M3. Kompis till mig har det och han är mer är nöjd.

MVH / Jacob
Carbonio är en kopia av GruppeM som gav mindre effekt och som de dragit tillbaks av olika anledningar. Nästan alla andra insug eller luftboxar till E46 M3 ger tyvärr mindre effekt och ger många problem med HFM senorn (luft mängd mätaren).

Jag har insett en sak med de amerikanska forumen och det är att så fort en tillverkare släpper en ny produkt så är det någon som säger sig vara kund och som postar upp en fejkad dyno mätning.

Sorry Imola om jag är negativ till dessa men räkna inte med någon märkbar effekt ökning då original är väldigt optimerad. Stoppa in handen i luftintaget brevid dimljuset på vänster sida och se var det tar vägen...

/RS2
Sorry, min kommentar ovan var till Robban och ingen annan. Så går det när man svarar på två inlägg samtidigt och pratar i telefon...

/RS2
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Det är jag medveten om därför jag är skeptisk till Carbonios insug. Det är just HMF sensorn jag är orolig för.

Vad gäller effekt ökning så tror jag på det när jag ser det.
Räknar heller inte med någon och är inte direkt ute efter det heller.

Får vänta på K/Ns insug som det ryktas om så får vi se sen.

Mvh,
Robban
En tråkig detalj med GruppeM`s insug, i alla fall det insug jag sett, är att det är dålig finish på det. =(

MVH / Jacob
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Vi testade en CDA på race-bilen och det gav en effektminskning på 20 hk, uppmätt på dyno. Jag skulle passa mig för annat än original luftburk eller CSL:ens med AlphaN-mappning.

Stöd Team Schwedenkreuz!
Länk
Men Robban är bara show, inget go... ;)
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Haha, o det ska komma från dig? ;)

Mvh,
Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.