|
|
|
|---|---|
|
Om man monterar en katalysator ersättare vad händer då med lamda sonderna ? Kan man ta bort dem helt ? Om de sitter kvar får man väl fel värden eller pajar dem? Vad händer med motorstyrningen ? Kommer den gå in i "fel-säkert-läge" ? Ni som monterat kan väl skriva hur erat system ser ut och vad som hänt med soppa förbrukningen. | |
|
Hej. Lamdagivarna skruvas i kattersättaren precis som med den riktiga katten, inga problem. Nej, den går inte in i nödprogrammet. Jag fick för mig att min började ta lite mer, samt gå sämre på låga varv, men de gör den än, fast jag har tagit bort kattersättaren.... Fråga P3r, han köpte min..hans verkar gå som fan.. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Tjo Nja nå mer soppa drar den nog inte, inget jag har märkt iaf.. ligger enligt färddatorn på stadiga 1.2, mestadels stadskörning.. Hmm, den går liite sämre under 3000, men sen känner man att det kommer mer som en knuff istället för drag över hela, och den går faktiskt lite bättre med ersättaren! Som henke sa, du stoppar bara i lamdagivarna precis likadant som du gör på kattarna, mkt smidigt. Du kan ju få ha första tjing på ersättaren ifall jag ska sälja bilen till våren, då sätter jag på kattarna igen, om du vill :) Henke: Har bilen fixxats sig? Mvh Per |
|
| Är det någon som prövat Racekatalysator ? | |
|
nej....men ska enligt många vara helt onödigt till M3:orna. Och de tror jag också....tror igentligen att det är bättre att satsa på andra kammar eller nåt eller/och kolfiberinsug....+ mappning....att ta bort kattarna ger bara effekt på toppen... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Den ända fördelen med Racekatt är att man slipper riva av och på kattersättaren inför varje besiktning även om det går fort så är det lite segt o göra det varje år. Men det är lätt värt det, dels för ett lite råare ljud och att den varvar ut mycket lättare på toppen. Jag känner en tydlig skilnad på ljud och effekt när jag sätter tillbaka katalysatorn när jag ska besiktiga. MVH BJÖRN |
|
|
Henrik: du svarade inte på min fråga :) Mvh Per |
|
|
Oj..just de ja....jodå...bilen går bra...just nu står den i garage...fy faaan vad tråkigt det är......och FYY FAAAAAN vad jag e bakis nu........jag skriver nåt seriösare ikväll..... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Haha, samma här.. mår inge bra :( Skriv gärna vad som var felet ikväll Mvh Per |
|
|
Nu sitter jag på jobbet..har BARA 11 timmare kvar..och är fan inte mycket piggare nu än i morse.... Felet med bil ja.....vet ej....den går lite dåligt, men det märks inte så ofta.....ska ta tag i det seriösare till våren och verligen ta reda på vad de är...´har ju redan bytt ganska mycket grejer utan resultat tyvärr..... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.