|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Har länge undrat om tysksålda bilar som tex E39 med faceliften och E46 med sin facelift alltid såldes med "gula" blinkers? Sett en del E39or med gula klarglas-blinkers bak och gula lampor fram i sina "angel-eyes" rulla i sverige.Samma med 3an.Standard i tyskland?Isf, vad är anledningen till att sveriges bilar såldes/säljs med vita blinkers? BMW - i nöd och lust? |
|
Vita blinkers var/är tillval i Tyskland medan den svenska importören valde detta som svensk standard på grund av att kunderna vill ha det i stor utsträckning. Mvh Stephan |
|
|
Är det de klarglasblinkersarna som är gula i bakkant ni menar? Som finns på e39or med angeleyes. De är ju tokmycket snyggare än de vita om ni frågar mig. En liten teori jag har är att gula blinkers kommer tillbaka mer och mer i framtiden på nya bilar, om än i form av klarglas denna gången. Många av de senast komna bilarna har ju försiktigt tagit tillbaka de gula blingkersarna. Snyggt tycker jag. |
|
|
Tycker också att oranga blinkers på nya BMW ser lite coolt ut:-))) Glad 330 ägare igen!!! |
|
| Tror att den största anledningen är att tyskar är (inte alla) väldigt konservativa, ser man ju bland annat på att många tyska e46or har bandare istället för cd (menar inte ihop med tv/navi) | |
|
Jag tycker det är ursnyggt med orange blinkers på E39 med facelift, i synnerhet på bilar i titansilver eller liknande. Orange blinkers bryter av på ett snyggt sätt, med vita diton blir det så slätstruket och tråkigt... Vår 520 är just titansilver och har vita blinkers, ingen hit alls om ni frågar mig. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.