AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.134

Inspektion 2 gjord,men några fel upptäckta,vad kan de kosta?

stefannorr
Var idag in med bilen på inspektion 2,rullat 9100 mil,kostnad 4262 kr,i detta ingick byta av olja i bakaxelväxel(varannan insp 2) sen bytte dom några lampor (4 st) torkarbladen,lite glykolpåfyllning och intensivspolarrengöring,det var 20% rabatt på allt så priset är ju helt ok med BMW normer mätt,dessutom skiftade dom däck till v-däcken gratis.
Fick några anmärkningar,inga allvariga dock! men skulle va kul med lite prisuppgifter..fick anmärkning för något glapp bussning/trådrulle vänster bak..fick pris på byte på cirka 3500 med jobb(lät dyrt) då byter dom ju båda och det skulle ev behövas göras någon mätning,kan man då ev lämna in den hos nån annan och vad är det för mätning som behöver göras?
Fick även anmärkning på trasig innerskärm vänster fram..de skulle inte kosta mycke men vore kul me pris om nån gjort de...
Även anmärkning på tätningslist förardörr.
la
39
laslit
530xd Touring - 15
523i -97
Är det de dom runda bussningarna som sitter ute vid respektive bakhjul så kostade de ca 1000 spänn att köpa Min brorsa fixade sedan bytet på cirka en timme.

stefannorr
Ingen aning hur dom ser ut!
stefannorr
Märkte idag att dom satt nya låsbultar till däcken..GRATIS! hoppas dom skickade med nyckel med.
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Innerskärm fram har jag nyss bytt, är den lilla längst fram med håll för luftkanalen förmodar jag. BMW ville ha 96:- för den, bytet tog mig 5 minuter.

stefannorr
danielb> lät ju billigt o bra.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
stefannorr: Tömde dom bilen och fyllde på ny bromsvätska?

///Foppa
stefannorr
Nej de gjorde dom inte..står i papprena ja fick me att de kostar extra..samma servoolja bakaxelolja..däremot böt dom mikrofiltret..ja böt bakaxeloljan ska senare i vinter yta broms o servoolja.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Okej. Mystiskt, eftersom jag gjorde en Insp2 med tillägg och då fyllde dom enbart på 0.25L bromsvätska.Mao lär dom inte ha tömt ut det gamla. Men jag ser nu under "servicepunkter" att enbart under Länk "HYDR" (vad nu det är för service?) så byter dom ut hela bromsvätskan.

///Foppa
stefannorr
Jo dom böt bromsvätskan ser ja nu..återkommer senare med bättre genomgång
stefannorr
Är lite vimsig idag,men svårt o se va som är kryssat o streckat på serviceprotokollet...men nu har ja kollat nogare...dom har EJ bytit bromsvätska..sker mot särskild debitering...inte kryssat eller streckat kontroll av diagnossystemets felminne..kan ha gjort det..men vet ej..ska de ingå??....däremot har dom skiftat däck gratis...satt nya låsbultar gratis...
bakaxeloljan är debiterad för 2 packningar +castrol saf-xj 135 kr med 20%rabatt står inget om hur mycket dock.
stefannorr
Sen är de väl lite olika på modelltyper typ e-36 och e 39 vad som ska bytas o ingå m.m.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
stefannorr,

när man byter bussningar och stag måste man göra 4-hjulsmätning(hjulinställning) för att inte bilen ska nöta däck osv.
stefannorr
jaken> oki..tack för de,då vet ja.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.