|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Pris bakre vevaxeltätning M30: - på reservdelsfirma 417:- - på auktoriserad BMW- firma -> Borgs Bil 292:- ...... bjöd hustru på lunch för mellanskillnaden. [[ Så hon är på bra humör och kokar kaffe åt mig när jag skall byta den. Man måste alltid i detalj planera alla sina mek. ]] BMW original har blivit jäkligt billigt. MVH /// Paap R |
|
Det är väl en vanlig (standard) packbox? Borde gå att få ännu billigare hos tex Momentum, säljer lager, tätningar, o-ringar mm. Men visst är bmw billiga på mycket, köpte en påse med delar till fjäderbenen och skärmarna på 745:an, skruvar, tätningar, skyddskåpa, fjäderunderlägg mm. Kostade bara ett par hundringar. Var senare tvungen att köpa ett nytt fjäderben, 1300! Vad kostar det till en Volvo? |
|
|
Det kommer väl ta ett par minuteratt byta den... Sitter ju inte så bra till /Mats J |
|
| Även jag har bara mycket goda erfarenheter på reservdelspriserna hos BMW. Mycket bättre än till gammel volvon... | |
|
Håller med , mycket är bra prisatt hos bmw. fattar inte att folk fortfarade försöker hitta 7-serien delar hos biltema.. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
Paap Reeder |
... det var Momentum à 417:-. Av de kanske 10st olika packboxar jag köpt har BMW varit billigare än Momentum. Lager däremot är det tvärtom med. MVH /// Paap R |
| Japp priser på original delar är bra köpte en ny vanos till min för 2100kr..Fast när va-pumpen haverade så lämnade jag bilen till mekonomen som lämnade tre års garanti på pumpen och arbete. | |
|
oljefilter till 750i Mekonomen 164kr BMW 150 kr ///MVH TONY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.