|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa nya vinterdäck och sitter och funderar mellan Pirelli Carving M+S eller Gislaved Nordfrost 3. Vad tycker ni, erfarenheter av dessa däck? Dessutom överväger jag dimentionen 205/60/16 till en e39 touring. Vad har ni? | |
| Helt klart Nordfrost 3! Annars har du ju Goodyear UG500 samt Nokia Hakkapeliitta. Vilket du än väljer av dessa så blir du nöjd! | |
|
Har tidigare kört nya Hakka2, nya Michelin Ivalo och förra hösten nya Hakka 4. Dom senare sitter på vinterhjulen nu (som snart ska på) och allt jag kan säga är att dom är grymt bra (dom har rullat drygt 800 mil och har fortfarande bra bett), skulle inte tveka att köpa samma däck igen. Nodfrost 3 är förmodligen också riktigt bra om man får tro tester senaste åren. |
|
| Finns bara två märken på vinterdäck som jag ens skulle fundera på att köpa: Gislaved eller Nokia | |
| Någon som läst något test av årets vinterdäck (dubb)?...Gärna länk till ett sådant test skulle vara intressant | |
|
Köp nästa nummer av Teknikens Värld (nr 22 som kommer om ca 2 veckor). Enligt min mening Sveriges seriösaste test av vinterdäck (dubbat och odubbat) För övrigt håller jag med yozef! Nokia och Gislaved har "alltid" hamnat bra till i TV:s tester. Och så skall det förstås vara dubbat! Per L |
|
| Även auto motor sport kommer testa dubbdäck i nästa nummer, kommer ut 21a. Skulle lugna mig med att köpa tills man läst nyaste testerna, mycket hinner hända på ett år. Men som tidigare talare sagt, Nokia och Gislaved brukar ligga i topp. | |
| Nokian Hakkapeliitta 4 är ett kanondäck. Det enda däcket på marknaden med fyrkantsdubb. Vill man köra dubbfritt finns Nokian Hakkapeliitta RSI. Bägge däcken kommer säkerligen att ligga på topp i årets däcktest. | |
|
BMW i Göteborg säljer när det är dubbfritt (finns med dubbar också va?) Continental Viking Contact 3. Dessa har väl fått bra betyg överalltså också? Det var väl Continental som köpte Gislaved och Continental VikingContact 3 är väl "samma däck" som Nordfrost 3? Mvh Mika |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.