AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.799

Går inte på alla cylindrar-V8

ri
40
rille.r
740ia-97 step,tv/nav
Om jag gör en kickdown och varvar motorn så slår den av en eller flera cylindrar, men om jag stänger av motorn och startar den igen fungerar alla cylindrarna igen, den går perfekt vid "normal" körning. Stiften är nybytta, hjälpte inte! Är det så att den stänger av spridarna på en cylinder om den misständer(jag vet att mercedes gör det) Kan det vara en spole som är dålig?

Tacksam för svar/Rille
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Det kan bero på igensatta katalysatorer, trasig vevaxelgivare eller insugsmembranet.

Liknande problem -> Länk
el
174
elite
745i E65 -03
Exakt det problemet jag hade på min, det var höger katalysator som var slut, köpte en ny, monterade och vips så var det borta.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad AUTO 7er....
ri
40
rille.r
740ia-97 step,tv/nav
Var på BMW igår och fick bilen testad i datorn, vänster katt färdig, beställde en ny som jag fick redan idag, monterade den och bilen går som en klocka igen, Ska in med bilen imorgon och få raderat felkoderna och få lite ny programvara. Vill passa på och tacka BMW i Ängelholm för riktigt snabb och bra sevice, inte dåligt att få komma direkt när man har problem och få reservdelar morgonen efter. Tilläggas ska kanske att jag bara gav 200kr för felsökningen, billigt för en märkes verkstad tycker jag.
in
6
innova
740 iA -97
735 iA -89
518 i -90
Hur mycket kostar en original katt till 740?
el
174
elite
745i E65 -03
Cirka 10000:-

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad AUTO 7er....
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk
ri
40
rille.r
740ia-97 step,tv/nav
Jag gav 8700kr, kat+mont-sats.

Mvh Rille.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.