|
|
|
|---|---|
|
Ja... vart vänder man sig? Letar nämligen vinterbil, och sprang på en sådan. Skulle ju EGENTLIGEN ha en liten snål Audi, men... ;-) Dock tyckte jag försäkringen var blodig, för en sån tråkig bil... över 4000 i halvförsäkring ju, på Länet. Något tips? Och ett BRA pris på en sådan bil, med 20 000 mil på mätaren, vad är det? (den är välservad, alla slitdelar bytta, nya däck, mm, mm) | |
| Kolla med Aktsam, dom var billiga för mig med min gammla 525:a... | |
|
Man tar gula sidorna och begär offert från alla som försäkrar bilar. Varje gång man har en ny försäkring som ska tecknas gör man om samma procedur, det skiljer ju som bekant mycket i pris. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Hangaround> Inget nytt, men just vad gäller BMW upp till 200kh så är Aktsam väldigt förmånliga för de flesta faktiskt. | |
|
Helt sant, men ibland bli man förvånad. Har haft OK/Folksam på två bilar, dom har varit klart billigast. Är dock inte särskilt trogen om jag skulle hitta nåt någorlunda känt bolag som håller lägre priser :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Aktsam, har alltid varit bland det absolut sämsta alternativet för mig, de erbjuder endast trafikförsäkring eftersom jag har varit en stygging och köpt bilen utomlands. Undvik dem. /Simon |
|
| Hydrolift: Ang priset på bilen tror jag ett "bra" pris är mellan 30-35000 kr. | |
|
Köpte en 518iT -94 av en kille i Täby. Han pröjsade 4500:- helförs helår. Jag bor i Haninge samma försäkring 6700:- Det är Aktsam.. Andra försäkringsbolag är minst det dubbla priset. Och den är svensksåld, annars skulle inte Aktsam den emot den. Och min 530iAT-93 steg från 7500:- helförsäkring till 8500:- halvförsäkring. Flyttade från Trosa kommun till Haninge kommun. Det bor flest rötägg i storstäderna, det får vi lida för. Det bor ju även fler försäkringstagare.... |
|
| Ring en försäkringsmäklare typ Nordnet. De har jag använt mig av flera gånger. Då slipper man ringa runt till alla bolag. Det är riktigt smidigt tycker jag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.