AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.335

turbo,, olje returen?...

AlpinaB6
va kan jag lättast dra ner min oljeretur från turbon på min m20 2.0?? borra nära tråget asså i blocket under turbon?? eller i tråget o var då i mitte framför bakom?? Vore jätter bra om någon kan ge ett rakt o klart svar..=) ......

Mvh
mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
E34 525 2,8L E85 Touring -94
koppla på en slang på röret där oljestickan sitter.. ;) hehe :P

/// BMW E28 POWER!!!
AlpinaB6
hehe mmm=)
mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
E34 525 2,8L E85 Touring -94
borde ju funka.. men kanske inte så snyggt/seriöst.. :P

/// BMW E28 POWER!!!
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
borra ett hål o tråget å sätt en koppling där med slang anslutning.. e skit enkelt gjort de på 3 bilar å blev kannon..

gör så att du går till din lokala rör firma å köp en slang anslutning 3/4"gänga å 20mm slang anslutning en vinkel 3/4" invändigt gängad å en bitt gängat rör med 2 st muttrat i 3/4" sen är de bara att borra håll i tråget å låsa fast den med hjålpa av mutrrarna å ha packning på tub som tätning..

lycka till

Iron M///
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
glämde samtliga delar ovan e i mässing.

Iron M///
AlpinaB6
man tackar do blir det snart att man kommer ut på vägarna;)
AlpinaB6
iron m/// inga bilder på din 320???
svintoleffe
Det fins lättare sätt än att hålla på o flamse i tråget, du drar slangen runt till framsidan, så har du ett stål rör som sitter under insuget, borra håll, o gänga i slangen där.

Så funkar det.

MVH Leffe
l3
180
l3xus
323TIC -83
svintoleffe: Jag kollade upp det där med returen till röret mellan insuget och blocket men det blir så lång slang och för flack vinkel för oljan och då sitter min turbo i jämnhöjd med ventilkåpan.
no
245
nos
540iA Touring -99
Kan man ta bort tråget med motorn i bilen eller måste man lyfta ur motorn?

// Mvh Martin
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
det ska gå, om man lossar motorn från motorfästena och lyfter upp motorn max, har dock inte provat själv och det skall vara jävligt bökigt.

mvh Erik Jakobsson

(O==00==O)

02 rullar fetast
svintoleffe
l3xus

Sätter du slangen i neder kant, då får du absolut inte för flack rinning på oljan.

Finns en på autopower som har gjort dte vet jag.

Komer ej ihåg namnet på han.

MVH Leffe
l3
180
l3xus
323TIC -83
Jag tycker det iaf blir alldeles för flack avrinning om jag mäter från utloppet på turbon och till returröret. Jag vill iaf ha ett ganska kraftigt fall på slangen för att minska mottryck och att oljan skall kunna rinna tillbaka snabbt & lätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.