AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
381

M535 går på tomgangen

Nu har det hänt, efter 33000 mil bilen börjar krånglar, Idag åkte jag med bilen till jobbet som vanligt, så på lunch bestände jag att äta pizza så jag åkte med bilen där och allt var så vanligt alltså med bilen, pizzan var gott men sen efter 35 min. när jag skulle åka och jobba bilen startade konstig, och tomgången pendlade. och sen när jag trampade på gaspedalen bilen rörde sig lite gran alltså 10km/tim. Och sen när jag skulle accelerera bilen svarade inte, allså det gick bara att köra på tomgången. Det var en märklig känsla att känna att en så stark bil så svag. var har hänt med bilen, vad har hänt med mina 204 HK. jag har inte en nåning om vad har hänt.. Vad tror ni??? Databoxen, isbilning, Bensinpump, en trasig bensinslang???? HJÄLP mig jag vill inte vara utan min bil. Min FRU vill vita bil eftersom hon Tycker att bilen har gått tillräkligt. men jag vill inte eftersom jag kan inte överleva utan min älskling M535 en riktig bil...

M.V.H
Mauricio Villasmil
M535 86
Jag har varit med om något liknande en gång när jag stängde av bilen efter att ha kört en kort sträcka.Alltså innan bilen kommit upp i normal arbetstemp.När jag startade bilen igen gick den otroligt orent,höll inte tomgången och kändes som du säger väldigt svag.När bilen sedan blev varm så blev den som vanligt igen.Detta har aldrig igen efter det men jag vågar inte stänga av den innan den blivit varm längre!
BMW Kungen
kan vara luftmängdmätaren eller nåt. även om inte den bör påverkas när bilen blivit varm.... men har du Kat. på bilen?? Lambasonen! kan vara skumm innan den kommit upp i arbets temp.

//Kungen
BJ
56
BJ
M535i-87
535-88
Det är luftmängdmätaren.
Har haft samma fel på min förra bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.