|
|
|
|---|---|
| Hej jag har köppt lamdamätare till min 325a. och den går på rikligt hela tiden nästan. men när man trampar på gassen och får upp laddtryck då drar den ner på snålt när knuffen kommer direkt.varför gör den det? har ju 305cc spridare i. har provat klämma ihop btr litte men hjälpte inte. kan det va soppatrycket som är för dåligt? något tipps?laddar bara 0,4 ochså... | |
|
Orig sprut! Kan aldrig bli perfekt om man inte kan justera:( |
|
| men den går ju skitsnålt verkar det som. så snålt ska dom väll inte gå? måste ta och införskafa mig en dator så mankan mappa litte med smt6an ja har.. men det borde väll gå och få in mer soppa på nått sätt? hur gör alla andra snikbyggen? alla borde ju spika sönder effter en kvart om dom går så snålt. | |
| btr:en kanske e sönder? | |
|
kolla vacumslangen till BTRen |
|
|
Kan det vara bränsle pumpen som inte hänger med? |
|
| kan d ju också vara, men så lite ladd klarar ju alla andra. | |
|
Vi hade en som de inte ens gick att ladda 0.4 bar. Måste vart på väg att gå sönder den pumpen |
|
|
Luftmängdmätaren bottnar? |
|
| nu går den inte licka snål längre.. kan ha att göra med att ja tog bort -polen så att all el blev 0ad. så i kväll gick den bättre. han trycker på duktigt när laddet kommer. någon som är bra på å mappa? nr ja ska mappa in han ska lamdan gå upp till frönt eller ska han stå på optimal? måste ju va bättre om man ligger mot rikligt hela tiden? någon som kan/vet? | |
| vet inte hur din lambda mätare ser ut, men första gula lampan brukar vara optimal förbränning, på trimmade bilar brukar man gå till första gröna, rätta mig om ja har fel! | |
|
Säger som iXer. Luftmängdmätaren bottnar. Så var det iaf. för mig när jag körde med SMT5 och luftmängdsmätare på iS maskinen. Vid 4k så rasade lambdamätaren å bilen slutade å dra. Kolla på voltsignalen från Lm'n i SMT fönstret. Jag fick skriva minusvärden på soppan bara för att inte signalen skulle bottna. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Man kan inte lita på orig lambdasonden vi högre varv för att få exaktare siffor då måste du ha en bredbandslambda det är så på min opel calibra iaf, visar bra i lägre varv, men hänger inte med vid högre varv samt ladd Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i Bmw M535i Bmw 323i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.