AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
695

Värde 525i -95?

Hej

Är på jakt efter en fin och ärlig E34. Har fastnat för en 525i -95 med Executivepaket. Bilen har rullat 13.000 mil och verkar mkt fräsch. Bilen har bland annat ac, halvskinn och taklucka men är långt ifrån fullutrustad. Sommar- och vinterhjul finns. En ägare i Tyskland, två i Sverige. "Full dokumentation" inkl. servicebok.

Vad kan den vara värd vid snabb kontantaffär? 50.000?

Tack på förhand
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Mellan 40k och 50k är nog "rätt pris" för en sådan bil. Med mer utrustning skulle den vara värd mer, men med standardutrustningen en verkar ha så skulle i alla fall jag mycket, mycket ogärna lägga mer än 50k för den.

Executivepaketet innebär en del bra saker som t ex farthållare.

Färg? Aut? Några roliga fälgar?

Jag sålde en liknande e34 exec -96 i sommras för runt 50" med 18" 245 goodyear f1 runt om, manuell, mörkblåmet.
Bilen är manuell, grå och ser lite gubbig ut. 15" originalfälgar, krysseker.

Hur vanligt är det egentligen med ASC? Känns nästan som ett krav, tyvärr saknas just detta i bilen jag är spekulant på. Är det vanligt med ASC så kanske man ska leta vidare istället.

Vad ingick förresten i Executive-paketet?

/Carl
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Modellguiden har svaret: Länk

/markus
ASC vet jag inte om det är så vanligt på e34:or, kan inte påminna mig om att jag sett det på en 525:a. Dock var det inget krav för mig, maken till välbalanserad familjesedan får man leta efter.

Du bör nog få ner den lite så att du runt 50" även kan kosta på dig lite roligare fälgar än orginal för att få bort gubbkänslan.
ASC+T är ovanligt inte så lätt att hitta någon köp bra vinterdäck så klarar du dig tillsammans med vettig körning i vinterföre, Executivepaket innehåller olika utrustning beroende på vilket land bilen är såld Tysksåldabilar åtminstone 95 års 525i har följande i sitt paket 2x airb, elspeg med värme, yttertemp, trä, plyschmattor, 2x elhiss, automatisk avbländbar innerspegel, alufälgar, metallic, flockvelourklädsel, BMW reverse RDS radio, 4-nack stöd, armstöd fram, ingen modellbetäckning däremot var inte A/C och farth med i paketet.

Mvh Stephan
Tack för alla svar!

Att executive-paketet hade olika innehåll i Sverige resp. Tyskland förklarar varför inte farthållare finns i bilen. Har dock för mig att det går att efterinstallera. Nån här som vet vad det kan kosta förutsatt att man gör arbetet själv?

Har dessutom sett att exakt samma bil diskuterades på forumet för nåt år sedan när den nuvarande ägaren slog till. Bara trevlig läsning tack och lov =)

/Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.