AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
499

M5 Kjolar på E34T

k2
61
k2olsson
525 touring 03
Hej jag hittade en bil på skroten med m5 paket dock med kraschad front men med fina kjolar och bakfångare.Till frågan kan jag montera kjolarna på min 530T-93? har tittat efter skruvfästen men ej hittat några på min bil?Undrar också om man måste byta listerna längst ner på mina dörrar? Tack på förhand.
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Jepp, det går, men det är ju inte förberett för det såvitt jag vet, dvs du måste tex borra hål i sparklådan. Dörrlisterna är bara att klämma dit.

/markus
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag var tvungen att köpa "hål mallar" för att få hålen på exakt rätt plats. Sen är det bara att skruva fast. Gjorde min bil på ca 2 timmar inklusive borrning och rostskydd i hålen med underredsmassa. Det som du bör göra är att se till att du köper alla skruvar, bultar och plugg som krävs till monteringen. Det gamla blir slitna. Helt nytt kit inklusive mallarna kostar ca 1000Kr. på BMW. Om du bor i Stockholm har jag kvar mina mallar om du är intresserad... Listen på undersidan av dörrarna kanske du bör köpa nya... De blir böjda och går sönder när man plockar bort dem från donator bilen...
Danne

- H U M A N R A G E -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.