AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
651

Orolig styrning i M5 -94

Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Hejsan
Styrningen i min bil känns lite olustig. Ibland känns det som om bilen vrider sig runt sin egen axel. Det är lite svårt att beskriva.
Det känns som att bakvagnen gör lite som den vill.
Vad kan orsaka att bakvagnen rör sig? Är det bussningarna som är slut eller vad tror ni? Vilka bussningar är slut i så fall?

Tack på förhand,
/Ola
Hade problem med min ex E34 M5, där var det framvagnen som inte var rätt inställd.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Det låter som om det är silentblocken..

Mvh Jojje
Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Hur kan man kolla om silentblocken äs kassa när bilen står still?

Jag tor inte att det är framvagnen. När man börjar svänga på ratten känns det som framänden svänger in bra. Sedan känns det som att bakändan tar ett litet skutt åt andra hållet.

Jag körde härom dagen på en smalkurvig väg med en del trafik. Det var nästan lite läsikigt. Man fick hålla stidgt i ratten och va med på varenda liten rörelse.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Okej.. symptomen du beskriver tyder verkligen på silentblocken.. vet du vilka bussnigar jag pratar om?

Du kan ju lyfta upp bilen och titta på dom.. är dom spruckna kanske tom av så är det nog dax att byta.. kostar mindre än 3k på bmw inkl arbete.

Mvh Jojje
Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Har inte hunnit gräva så djupt i M5ans anatomi än så jag har ingen aning om vart silentblocken sitter.
Kan det va Nr.2 på denna bild.
Länk
Vad kan de kosta om man vill försöka byta själv. Annars får det nog vänta tills nästa sommar. Man är ju student. (Lämplig bil för en student eller hur).
Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Jag var inne hos Lunds Bil i Varberg. De ville ha 650kr för delarna och 1200kr för jobbet.
Det var ju inte alls så farligt. Får se hur jag gör.
Nått måste ju göras.
Mycket riktigt så är det nummer 2 på bilden du länkar till. Klonkar det från bakvagnen vid gasuppsläpp/växling? I så fall är det med all sannolikhet silentblocken som givit upp!

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Jo det klonkar en del också.
Blir jag av med både klonket och oroligheterna där bak så är jag i himmlen ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.