|
|
|
|---|---|
|
Idag har jag vatit och provkört en 750 e38 för första gången=) vilken jävla bil alltså!!!! Det är en 95:a blåmetallic med all utrustning utom telefon i mittarmstöd bak och ac bak. full servicebok men import. bilen är jätte fin både in och utändigt och har rullat ca 12.000 Dom begär 139.000 för bilen Nu undrar jag om det är för dyrt, vad tycker ni är ett rimligt pris? här är en länk till annonsen på bilen Länk | |
|
Har du kollat försäkring? (Jag har nämligen hittat ett antal intressanta objekt men när försäkringen blev lika dyr som Alpinan skulle kosta så gav jag upp) Jag antar att de höga försäkringspremierna är det som gör att 750 verkar vara svårsåld... /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Lite mil på bilen tycker jag för att vara en 95a men ca120,000.Länk |
|
|
Ja håller med, om att miltalet är lågt, men serviceboken är stämplad med 1200 milsintervaller i tyskland och sen i sverige, men man vet ju aldrig |
|
|
Lita inte blint på serviceboken utan försök verifiera att det verkligen stämmer. /Micke |
|
|
kolla när boken är tryckt.Länk |
|
| Ta kontakt med verstäderna i tskland som har servat bilen, förfalskningar av stämplar är vanliga, en verifikation av milen hos BMW är ingen garanti. Det går att backa mätaren utan att det syns i DIS. Att kolla när boken är tryckt kan avslöja, men slipade personer i denna bransch har ofta även rätt årtal tryckt på boken. | |
| Ta kontakt med verstäderna i tskland som har servat bilen, förfalskningar av stämplar är vanliga, en verifikation av milen hos BMW är ingen garanti. Det går att backa mätaren utan att det syns i DIS. Att kolla när boken är tryckt kan avslöja, men slipade personer i denna bransch har ofta även rätt årtal tryckt på boken. | |
D-diddy |
fin bil men jag tycker den verkar dyr. det finns ju 750 som kostar ända ner till 55000 så för 139000 kan du få en nyare bil. David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Länk Alternativ i närheten. /Simon |
|
Scheckheft |
Hej Maxutrustad, fullutrustad - kärt barn har många barn. Om vi nu bortser ifrån att även detta exemplar är långt ifrån "fullutrustad" , så har det redan skrivits flera kloka inlägg. Att tillägga: * kolla upp bilen med verkstäderna i Tyskland * skaffa fram Fahrzeugbriefet och kolla med tidigare ägare i Tyskland * provkör flera bilar och jämför * varför inte ett M-test i slutet om du är intresserad? * pris? svårt -strax över 100 tkr? om den är fin med verifierat lågt miltal. Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Tack för alla svar, ja vill ju inte bli lurad=) ni får jätte gärna maila mig om ni skulle få syn på en vettig 750 någon stanns Mvh//Alex |
|
|
Scheckheft: Bilen ska ha rullat i luleå får något år sedan, du känner inte igen den? |
|
Scheckheft |
Hej Jo, jag tror jag minns denna bil. Var själv intresserad men det blev aldrig någon affär pga oseriös säljare. Om det är samma bil så är den omlackerad. Enligt säljaren och lackeraren berodde detta på stenskott + rost. Tråden jag la ut då finns att läsa här: Länk Mitt tips: kolla verkligen bilens historik! Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Hej kan man verkligen backa milen utan att BMW kan kolla det :S MVH//Anton Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På- Rädsla |
|
| Ok, jag tror jag tittar efter en annan bil, det fanns små små bulor i lacken på bakflygeln oxå, inte så kul när dom blommar upp sen, det var även en massa vitt kladd på undersidan av oljepåfyllningslocket, vet inte hur de brukar vara på dessa bilar, men ja tycker de ska vara någorlunda rent där om bilen ska varit servad med 1200 milsintervaller?!! Börjat fundera lite på import oxå eftersom det är svårt att hitta en 750 i sverige som passar just mig. Är det någon som har erfarehet utav import av tex 750 e38, jag är så rädd för att få en bluffbil som gått kanske 30.000 mil. | |
|
Scheckheft: Försökte köpa en 525 tdsAT av samme Erik Thörn, efter två veckors påringning utan svar så tröttnade jag... Mvh |
|
|
Länk kolla denna en mycket snygg 750 som jag själv har tittat på. BMW CS #5139 |
|
| J.L: har du varit och tittat på den? jag har fått för mej att bilen är dårlig i lacken, den ser rosig ut på bilden | |
|
Ja jag har tittat på det exemplaret, känner även ägaren, och vad jag vet är det inga fel på lacken alls, en mycket snygg och fräsch bil. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.