AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.053

vilka har redan ställt av och vilka ska köra i vinter?

Själv ska jag ställa av om 2-3 veckor.
är det några som ska köra i vinter? ni som har roadsters, hur många ska köra med hard topp och hur många med soft topp?
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Jag kör till 1/12 som vanligt, och därefter blir det inomhus garage.
Jag ska köra heeeeela vintern.
Ställer av om nån vecka. Ska få tag i en vinterbil/pendlarbil först bara.

/Carl
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Kör hela vintern; den snygga hardtopen är på plats sedan ett par veckor.
Ställer nog av om några veckor, beror lite på när de börjar salta.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Kommer plåga skönheten i regn och rusk samt allt salt och skit.. Gör ont i hjärtat men finns det ett snyggare vinteråk än Z3:an

Jag ställer av när det blir olagligt att köra med sommardäck.

Köpt mig en Ford Fiesta nu, och byggde billjud i den igår.

Phonixgolg 15" och 500w slutsteg samt ett framsystem och 2st 6x9.or.

Skulle gärna haft de dunket som jag nu har i Fiestan i M Roadstern nästa sommar!

MVH Fidde
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Vet inte om jag ställer av faktiskt.. Planen var ju tidigt i höstas men det sprack ju...

Med hardtop på och vinterdäck som monteras imorgon så är den iallafall rustad. Kommer dock ej att köra dagar som det finns salt eller sand på vägarna!!

Att bilen sedan blev så in i h-e snygg med hardtop på gör ju inte att man vill ställa av tidigare direkt...

/Caspar
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Yatooil: Det är väl bara att lyfta över grejerna och såga upp ett hål i "hatthyllan" i Roadstern. Iofs får Du inte alls samma tryck i en öppen bil som i Fiestan men det duger som en början.

Jag hoppas att jag får ihop hela mitt kit med 27 högtalare / 3 slutsteg om sammanlagt 1800w till våren.. Sedan skall jag skrämma bort grannarna!! :-)

/Caspar
Länk
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Kör fram till 1/12, ställer nog inte av, vill ut och elda runt kärran när ej vinterväglag råder!
Det är nog bra för batteri, hjullager, avgassystem, däck osv att få lite motion ibland!
Blir rent a wrek nån månad eller så!

"Z4 love it"
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Läste på en annan sida.. han skulle sälja sin z3:a 3,0 full smetad. med vinterdäck. står att de är den bästa vinterbilen ;)
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Jag skulle inte stå ut om jag inte kunde ta ut pärlan och köra en solig och vacker vinterdag. Precis som Kenta säger, så är det nog nyttigt för bilen med lite motion ibland!

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Min bil att stått och dammat länge, ställde av bilen redan i Augusti. Nu står den i garage och plockas fram till våren.

// Doggeli
Doggeli, varför inte ta den över och köra på saltfria gator i stora stygga stan under vintern? man slipper betala P-böter och förtkörningsböter om inte annat :-)
(fast det är klart, det kanske är inte så smart att ha en stående i Hounslow, lär kanppast stå kvar några timmar senare....)
Ställer av min efter helgen som kommer... Är ju hemma så sällan nu för tiden så det är inte lönt att ha den påställd...
Förra vinter körde jag ed softtop, funkade utmärkt!
Tomas: Jag har redan haft bilen här i 2år nu och tyckte att den kan få stå hemma över vintern. Det är ett jäkla bök att köra den fram och tillbaka mellan London - Ö-vik och det är inte så billigt heller.... Har dock ej haft några problem med bilen här när jag har garage på jobbet. Nu har jag köpte en super duper häftig bil som jag lätt kör ifrån M Coupen med.... gissa vilken bil... Nej det är inte en Lambo, nej inte en Bently heller... Köpte en SAAB 900 Snurrbo -94, vilket åk!! *NOT* men billig försäkring och jag tar mig T & R till jobbet. Tror du jag längtar till sommaren.

----
M Coupe is the weirdest thing you've ever seen.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Har inte bestämt när bilen ska ställas av, men förmodligen blir det i slutet av november.

Caspar: Om du inte ska köra med Monstret de dagar det är sand och/eller salt på vägarna är det ju lika bra att ställa av den ;) Är inte en Renault 5 ett alternativ att tuffa runt i när kung Bore kommer och förpestar livet för oss om någon månad? Tänk på stackars mig som ska rekonda M:en nästa år, jag kommer ju få ett helsike att rensa dina hjulhus då :)

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: Men... Inte köra när det är sand/salt på vägarna innebär ju just att de dagar som hjulhusen slaskas igen så köra jag inte.

Nu köper antaglien tjejen en egen bil strax så jag kommer att ha 5'an att tuffa omkring med och den får duga... Så det blir nog en riktig avställning, skulle bara behöva ett vettigt garage.. Det är för dj-vla kallt att skruva utomhus...

/Caspar
Länk
Visa användare
142
luis
BMW M5
ställer nog av om 2-3 veckor!! allt beror på väder gudarna!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.