AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
369

E21 vita mätartavlor!

hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Jag har hittat en firma som tillverkar mätartavlor till alla mätare,men undrar om någon här har erfarenhet av att ta bort visarna på mätartavlorna.Ska man bara dra dom rätt upp eller??? Bilen är en 323i-80
om någon annan är intresserad så är adressen.
Länk

hjorten
//Andy
Hejsan! Dra inte bara av dom, för då går dom isönder! Sitter dom så ta med typ en stålsmörkniv och få under pilen, om du fattar. Ricka på så vis upp den. Om du vill ha mer hjälp, så skriv in igen!

MVH

//Andy
noreason
Beställde därifrån och fick ett par in scanade klister laddar att festa på dom gamla tavlorna. För 400 kronor och dom var inte ens ordentild gjorda. På klocktavlan satt fyran en halv centermeter längre in mot mitten än vad dom andra siffrorna gjorde hur snyggt är det när det lyser igenom? Sen är det ett jävla pill och näst intill omöjligt att få det snyggt. Man kan göra dom själv lika bra och slippa dom där 400kr.
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Instämmer med föregående!
Man tar loss mätarna och lägger dom i scannern. Sen är det bara att invertera färgerna och skriva ut på fotopapper så blir dom blanka och fina.

/johan

hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Och jag fattar hur jag ska göra.Tur att jag inte har gjort en beställning då om dom är så amatörmässiga,kan man ju göra det bättre själv och ha roligare för dom pengarna.Tack för svaren.

hjorten
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Det brukar också funka bra om man vrider på visaren samtidigt som man drar den uppåt!..
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej!
JAg hittade några färdiga till E30 på nätet!
Länk
Lars
Finns det någon som har ett par e21 320 mätartavlor inscannade som ni kan skicka till mig? Vore ju lätt om någon har det på datorn!

Letar relativt rostfri e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10.
Länk
Ja och har någon scannade mätartavlor till E30 så kan de skicka till mig.

BMW rules!
Det finns mätare till e21 upplagda på min hemsida.

Letar relativt rostfri e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10.
Länk
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
jag undrar hur det blir med ljusinsläppet om man klistrar på ett par matärtavlor som är utskrivna på fotopapper?

Om det är bra ljusinsläpp borde det bli snyggt att göra bottenplattorna i genomskinnligt plexiglas och på så sätt lyser hela mätartavlan...vad sägs om det?
YU
39
YUG
328Ci -96
Vart kan man få tag på såna till e36???

Forza BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.