|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla kunniga! Bilen i fråga är en: 316i E36 1993 Det är så här att min ABS är ur funktion, och jag har läge trott att det är sensorerna som har strulat, men häromdagen fick jag veta av en annan ägare att det lika gärna kunde vara "kuggarna" som sensorerna känner av emot, som kan vara nedslitna. Bilen har gått nästan 25000 mil. Har haft bort de främre sensorerna och dessa såg mycket frächa ut - de bakre satt som begret, så de fick jag inte bort. Vad tror ni? Är det så lätt som att byta "kuggana". Hur pass svårt är det att byta dessa runt om? Vore mycket tacksam för kommentarer, svar och reflektioner i ämnet. Tack på förhand! /Björn --- 316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D | |
|
Ingen som har en aning? Jag hade nämligen uppskattat lite tips. --- 316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D |
|
|
Lättast är att be BMW göra en diagnos på bilen. Då får du reda på direkt vilken sensor som är trasig om det är en sensor som är trasig. Att byta kuggkransar runt om är inget jag skulle ge mig på om det är liknande konstruktion som på 528i -87 E28. Att byta alla runt om till nya skulle kosta ca 3.000:- samt innebära ett antal timmars jobb för en van mekaniker. Så mitt tips är att börja med sensorerna, däremot kan du inspektera kuggkransarna så att de är hela och inte allt för fulla av rost. Ingenting är omöjligt |
|
|
Hej! Har samma problem och har haft min bil i BMW i solna och betalt 1390:- kr för felsökning. BMW sa att det är fel på ABS hydroagregat och jag köpte beg. från skrut och byte fortfarande samma problem jag har fått tips att det kan vara fel på AT-STYRDON ABS SOM sitter i kupe under handfaket och kosta 5900:- kr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.