AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
643

Vad är rätt pris på E39 sedan 1996-1998

sawi
Som trolig ny BMW ägare har jag lite frågor

Vad är rätt pris?

Vilken utrustning måste bilen bara ha? Jag skall ju sälja den någongång med.

Vanliga fel som förekommer på denna modell

Övrigt

Tacksam för svar. SAWI

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Välkommen till Nummer Uno BMW forumet, halva nöjet med att äga en BMW är att man kan hänga här hela dagarna istället för att jobba!

Ett litet tråkigt svar kommer du antagligen få ifrån mig nu men prova att sök på E39 AND problem eller e39 and barnsjukdomar så kommer du ha att läsa iaf veckan ut.

Ang utrustning så är det svårt att säga. Det många vill ha är skinn, multiratt. farthållare och de vanliga pluginsen.

sawi: Nästan alla svensksålda har komfortpaket med bla multiratt, farthållare, larm, fällbart baksäte. Detta är lite av ett "måste", så bilar utan detta har jag förstått är mycket svårsålda.
Stora kliman är ett annat tillbehör som också är livsviktigt för de flesta.
Bilar utan metallic, eller med udda färg, är vanligtvis svåra att sälja.

Vad gäller fel så får du nog söka på 5-serie forumet för mer detaljer.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Kristoffer_L: Fällbart baksäte ingick inte i komfortpaketet på 96:orna iaf. Vet inte hur det är på senare.

Håller annars med om att utan multiratt (och därmed också farthållare) och klima är den totalt iskall. Sen är det ju väldigt många som ser SCHIIIN som ett måste även om inte jag gör det.

Det finns hur mycket info som helst i forumet om vanliga fel på E39, ägna nån timme åt att söka i gamla trådar så kommer du att hitta massor som får dig att undra om E39 verkligen är bilen för dig. :-)

/Micke
Länk
Eller inse att det är en alldeles underbar bil...;-)

/Udo Dirkelsniff
Schiin ( och navi/tv) blir viktigare ju högre upp i stegen du kommer, 520 och 523 utan schiin accepterar dom flesta men 540 med tyg.....
Kan man acceptera t.ex en 528/530/535 UTAN schiin eller Navi /TV kan man spara många kronor

Prisbilden kan vi låta representeras av denna som top.of-the line vad gäller skick: Länk såld för 130 000 för ca 2 veckor sedan i andra änden av skalan har vi import 520 utan utrustning med 23 000 mil på mätaren och inger servicebok för ca 70 000:- ( vilket även det är för mycket)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.