|
|
|
|---|---|
|
Jag beklagar alla mina dumma frågor, men ny i denna värld som man är så hoppas jag ni har överseende med det. Jag skall byta bil (om någon vill köpa en Peugeot 406 Kombi V6 på 195 hästar så hojta till) och tittar på 330ci serien. Har hittat en svensksåld -01 med 2 tidigare ägare, 7200 mil, fullservad och som är utrustad med - M-sportpaket - Nappaläder - Elstolar - Glastaklucka - Navi/TV/Tel/CD-växlare - Harman/Kardon - El infällbara ytterbackspeglar - PDC (Park Distant Control) - Vinterdäck på original 17” LM-fälgar Jag har inte varit och tittat på den ännu, men killen begär 269' för den. Det lilla jag sett på Blocket indikerar att det är troligen i övre prisklassen, men den är väl utrustad (dock vet jag inte vad Nappaläder är). Givet att bilen är i fullgott skick (3 år borde innebära ett minimum av stenskott hoppas man samt välvårdat inre), låter priset rätt i era öron? Råd & tips mottages tacksamt som alltid. /Freppa | |
|
Låter mycket, men jag överlåter till experterna här att ge ett riktpris. Är det en privatperson som säljer? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag skulle gissa 230 +/- 15 000 om den är i fint skick, milen stämmer och dokumentationen är seriös. Jag sålde min 330 CI 01 i april för 245 000. Svensksåld med 6 000 mil, inte lika välutrustad men i ett mycket gott skick. Dock tror jag att priserna är på väg ner. |
|
|
Jag skulle gissa 230 +/- 15 000 om den är i fint skick, milen stämmer och dokumentationen är seriös. Jag sålde min 330 CI 01 i april för 245 000. Svensksåld med 6 000 mil, inte lika välutrustad men i ett mycket gott skick. Dock tror jag att priserna är på väg ner. |
|
|
Jag misstänker att bilen har komfortpaket med? Det går nämligen inte att välja m-sportpaket utan komfortpaket. Nåväl, en så välutr 330 med 7000 mil Jag tror slutpris 245-250 kkr. Elstolar är för övrigt standard på E46 ci. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Wendtan: Enligt säljaren så är det ALL utrustning som gick att få för bilen 2001. | |
|
Fredrik95: Har den aerodynamikpaketet också då? Sportstolar, GSM telefon? Tror som Wendtan när det gäller priset. Beror på hur "desperat" säljaren är. Finns många 330 till salu. |
|
|
Fredrik: ok. Kika här: Länk Det finns fulltutr bmw, men dom e sjukt ovanliga :) Har du någon länk till objektet? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Nedan är länken. Snackade med säljaren idag som sa att han inte hade skrivit ut allt, men att den var utrustad med allt. Länk Tittar även på denna Länk Snackade med honom idag. Den är overprized, men vore kul att provköra. Är ju dock egentligen ute efter en coupé. Så OERHÖRT snygg bil... |
|
| Fredrik95: Jag kan ha fel men är det inte den bilen som har röd inredning och inter sportstolar? Jag kan ha fel men om det är så tror jag att den kan bli lite billigare. Röd inredning tror jag inte på i längden. Men jag kan som sagt ha fel. | |
|
vad jag kan skåda så ser jag en Rött skinn iaf i de stolen tjejen i bilen sitter i :D Älskar BMW.. |
|
| Rött skinn? Fan, det la jag inte märke till förens nu. Det vette faan om det är så sexigt.... | |
|
Fredrik: Be säljaren skicka fler bilder. Den övre bilen har dragkrok enligt vägverket vilket är sjukt ovanligt på en coupe. Avtagbart dolt orginaldrag är dock inte dumt o ha. jag håller med om att skinnet ser rött ut. De gör iregel bilen mer svårsåld då de bara tilltalar en liten skara. Grått eller svart läder skulle jag våga påstå är mest omtyckt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| tråkmånsar. rött skinn är hur coolt som helst i en svart bil. | |
|
Jag tror inte att det är en bra affär att ge över 250 kkr för en 330 Ci -01 idag. Håller med Tretretti, runt 230 kkr låter rimligt för en välutrustad. Verkar som att 330 har fallit en hel del i pris. Finns gått om svensksålda 330Ci med annonspris på 215 kkr. |
|
|
Fredrik95: You got mail :-))) |
|
|
Gissar på mellan 230-235kkr beroende på skick! Var oxå nära att köpa en 330ci för några veckor sedan (hade en på g. för 227kkr) M-sportpkt, fullskinn.. Den du tittar på är lite mer välutr pdc+navi vilket är trevligt. Sv. såld eller import spelar ingen roll. Du får oftast mer utr på importbilarna. Men jag ändrade mig och satsade "allt" på den bilen jag verkligen ville ha istället. En Z4 3.0 med NaviPro! Riktigt Härlig bil ;) Ville inte heller sitta med svarte petter (då nya 3-serien kommer till våren...) Johannes - Borås |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.