AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
868

Jesperado, angående cabbygge E30

-BeeMWe-
Hittar inget som beskriver hur jag ska förstärka min E30 om jag vill regbes den som cab. har du några förslag hur jag ska förstärka?

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Nej ,inte sådär på rak arm. Men jag kan kontrollera det på jobbet imorgon i den mån det går...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

-BeeMWe-
Tack för det :)

Be
179
Bex
325iA -90
Varför bygga om en bil till cab som finns som cab från fabrik??

Vill du nödvändigt vis göra det kan du läsa i SFRO:s bygghandbok, står mycket nyttigt i den om cab byggen. Boken bör du kunna låna på något bibliotek.

Ingenting är omöjligt
-BeeMWe-
En cab för under 5 papp är mer intressant än en för 25. Speciellt i detta land.

Mmmm jag kollade på deras cabbyggen på hemsidan, såg för jävligt ut.(om jag inte blandar ihop med annan)

Be
179
Bex
325iA -90
Jo men på hemsidan står inte mycket om alla förstärkingar som bör göras, bygghandboken rekomenderas varmt.

Undrar om det är möjligt att få till en cab för under 5k...

Ingenting är omöjligt
-BeeMWe-
Bilen kostade mig 2 papp så jag har 3 kvar att spendera :)

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Låter som en tight budget. Förstår att du inte sätter nån timpenning på ditt eget arbete.

Kommer inte SFRO och besiktningen vilja ha det mesta av dina återstående 3000:- ?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det absolut bästa och enklaste är om man har en fabriksbyggd cabriolet av samma bilmodell att hänvisa till. Förstärker du på samma sätt som på en befintlig cabriolet är det naturligtvis bra nog.

Annars finns inga exakta direktiv för hur förstärkningen ska se ut, den ska bara "ge tillfredsställande förstärkning ur vridstyvhetssynpunkt".
Man brukar rekommendera att lägga en sammanhängande förstärkning mellan axlarna på båda sidor. Alltså en balk som t.ex ligger i den befintliga sidobalken och förlängs upp i hjulhusen minst till jämnhöjd med axelcentrum...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

-BeeMWe-
Tackar för det igen. Har ev hittat en bakdel från en cab att skarva med så då löser det sig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.