AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.498

Bultmönster BMW alt. GM

ch
40
chris540
540ia -94
Hej på Er!
Tänkte bara dubbelkolla med nån av Er som vet om det stämmer med att Bmw:s bultmönster på e34 5 serien stämmer överens med Gm:s "lilla" bultmönster? D.v.s Corvette Camaro Pontiac etc.
Man har juh sett en del Camaros med Schnitzer-fälgar på annonser ibland. Tänkte bara som sagt kolla en extra gång om detta stämmer. Är ev. sugen på jänkefälgar:).
Mycket tacksam för svar:)

MVH
Chris 540
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Tja!

Det stämmer.....polaren hade en El Camino och det var samma på den.

///Robban
ch
40
chris540
540ia -94
Tackar!
Det var bra:)! Har planer på att montera corvettens 17" som sitter på sent 80-tal o ibörjan på 1990. De är ju ingat djup på, så det ser nog bra ut tror jag. Kanske åker på att valsa skärmarna i bak, (??).:) Lite små-unikt blir det nog iaf:)
Tack för det snabba svaret:)

MVH

Chris540
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Hur är det med navhålet? BMW är mycket känsliga för centrering, annars blir det vibrationer.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Det är, mig veterligen, EJ samma bultmönster på BMW & GM. BMW har som bekant 120x5 GM kör tum-mått som motsvarar 120,65x5!
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Bmw-lelle.....du tror inte att det passar ändå? Min polare köpte nya fälgar till sin alfa (4/97) och dom passade på hans 318 (4/100).

Men det kanske är mer tight på jänk fälgar.

///Robban
ch
40
chris540
540ia -94
Hej
Hmm..Nu blev d svårt:) Jag har som sagt för mig att de passar 5 serien, men inte helt hundra. Har sett en del Camaros med rondell fälgar på, men d kanske har moddat dessa?? Vore kul med mer info om detta, det öppnar ju upp en hel del andra alternativ på fälgar menar jag:).

Mvh
Chris540
Om ni med "passar" menar att man får på hjulen så stämmer det. Men balans i hjulen får man icke! Lämna in och modifiera på exempelvis "INTERA"
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Lilla bultmönstret skall vara samma..jag har reservhjulet till min GTO från BMW när jag köpte det på gummiverkstad så sa dom direkt att BMW passar till GM
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Gm passar och även Jaguar .

BMW CS #5139
Kul att se dessa förståsigpåare som säger att Bmw & Jaguar har samma bultmönster....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.