|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle få lägga i _lite_ större motor i E21an om jag fixa ABS till den. Någon som har en idé hur jag ska få det att funka? Byta nav fram och bak sku vara en idé till någon som har ABS orginal. Men jag vet inga några som passar? Det finns inga någe universal ABS system? | |
|
ehh... vem sa det?.. låter inte som SBP kommer godkänna nåt hemmapul till ABS system... låter som valler tycker jag iaf.. turbokonvertera en 2.5L M20 motor istället och ha 2.3an som bes motor... blir nog enklast ;) /mvh jocke |
|
| Det är inte SBP som ska godkänna den, det är ÅKE som skall godkänna den, lite andra regler. Gäller bara att man hittar kryphålen. | |
| Ursäkta, det skall vara AKE | |
|
Hur stor motor menar du ha? 2,3 + 25% = 2,875 liter, 143 + 20% = 171,6 Hp. då gäller fortfarande 323ans bromsar och hjulupphägningar. "325is..." |
|
|
Ska vara en 3 liters. Tyvärr måste jag ha likvärdiga bromsar och jag måste ha ABS, riktigt jobbigt. Ska bli nya stötar osv runt om, men sku behöva ha någe tips på någe nav som kanske kan gå dit med lite modifikationer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.