AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.713

Var/hur får jag tag i en extra nyckel med larmdosa ?

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Har en larmdosa med nyckel och en "extra nyckel" , Problemet är att ingen nyckel fungerar i låsen ...

Så min fråga , var kan jag få tag i en en larmdosa med nyckel ? Kan jag koda den till min bil ?

se bild :
Länk

///MVH TONY
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Bilen är en E32:a års -90 och den har centrallås / larm (original)

///MVH TONY
Ras.mus
Det går att köpa på bmw... kostar en hel del dock! De tar det på chassinumret vad jag vet. Men har låsen blivit bytta sedan den var ny kan det bli problem. Och då blir det ännu dyrare = byta låsen..

Men eftersom du verkar ha en larmdosa som fungerar borde du kunna skaffa en till sådan från t.ex. skroten som du sedan initierar. funkar denna dosa sen att öppna bilen med snor du låsen från den bil du fått nyckeldosan ifrån och byter runt om! Det blir nog billigast...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Verkar ju vara så att tändningslåset är bytt.
Kolla om nycklarna fungerar i båda handsfacken och alla tre låsen på utsidan.

Man kan köpa ny kodningssats till låsen om man vill, men den kostar som sagt en del. Det kanske är billigare att koda om tändningslåset och skaffa nya nycklar via chassinummer.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Visst borde jag kunna köpa en beg. larmdosa och "koda" den till min bil enl. denna instruktion ?

Länk

///MVH TONY
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ja, dosan går att koda in till bilen. Ny "nyckel" till denna fjärr kostar ca 300:- och köps på chassinummer.

Erik

___
alain
hej

för en månad sen, satt jag mig på nyckel som bröt sönder och hållare och delen som håller nyckel gick också sönder. var på bmw, lämnade registreringnr och efter 3 dagar fick jag nytt del till dosan och nytt nyckel. kostnad: 600:- för allting
( locket på dosan 295:- )
( nyckel till det 290:-)
Jag tycker att detta var värt att satsa på nytt och är mycket nöjd..
Den enda problem som är, är att dosan har för kort avstånd med infraröd.

Lycka till
MVH (( Alain ))
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
"alain" dosan ligger närmare 1500kr exkl. nyckeln om jag läst rätt .

Nyckel håller jag med om är billig !

///MVH TONY
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Alain har inte köpt hela dosan, utan bara locket och nyckeldelen. Därav det lågas priset, det som kostar fläsk är elektronikdelen.

Alain: Har du kvar de trasiga delarna? Jag är på jakt efter vissa av dessa.

Erik

___
wo
23
wolle69
750,91och m535
jag köpte en larmdosa på bmw för ca 1,1,5 år sen på bmw och den gick på 1500kr då + nyckel som kostade starcks under 300kr och larmdosan gåatt koda till din bil läs på gör det själv mekar tips jag gjorde som det står där och allt fungerar parfekt
alain
Hej Erikw

Det stämmer, jag köpte inte hela dosan, bara locket med nyckel hållare som följer med.
jag har den kvar, men den del som håller nyckel är sönder. resten kan du få om det kan hjälpar dig.jag har kvar också fjädring till det.

MVH ((Alain))
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Alain: Det är just nyckelhållaren jag saknar till min, tycker det känns lite surt att behöva betala nästan 300:- för denna lilla metallbit. Men kan du spara det och ta med till någon framtida träff? Det vore intressant att se hur den ser ut, kanske kan jag tillverka en egen sådan. Såg du mailet om Xenon, som jag skickade för ett tag sedan?

Erik

___
alain
Hej Erikw

Jag tittade det på mailet om xenon och det tackar jag för.
När det gäller nyckel hållare, för 300:-, du får allt i ett, inte bara metalring, även lilla lock med fjädring, det är bara att sätta på nyckel och så är det klart. inga problem.

MVH ((Alain))
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Uppar en gammal tråd

Min fällknivsnyckel är lite seg på att låsa upp bilen, har inte provat polera ögat ännu för att se om det hjälper. Men en bekant prata om nå piratnycklar på ebay som ska gå att initiera utan vidare. Är det nån som känner till nåt om detta?

Hittade bla. detta på ebay.de Länk

Men det verkar inte vara det han menade? Han hade bara hört om detta, så han vet heller ingenting exakt.

//Mvh Simon
mole
Precis vad jag vill veta för jag har bara en nyckel med inbyggd sändare.
Länk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Aha, en med samma problem!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.