|
|
|
|---|---|
|
knattrar och lever om i styrservon när bilen är kall, och i behållaren till servon är tyvärr fylld med grön olja istället för Röd ATF som det står på locket???? Har köpt rätt olja nu men har lite funderingar på huruvida man tömmer systemet? Att hissa upp båda framdäcken förstår jag samt att tömma när bilen är varm, samt att lufta ur genom att svänga med försiktiga halva rattutslag Höger/vänster samtidigt som man fyller på, (för att sedan ratta fullt efter ett tag) men vart tappar man ur oljan?? Finns en bult för lagret till rattstången, och en gummislang från behållaren men ingen plugg??? eller har jag fel.....Hittade tyvärr inget på forumet om detta.... (bilen är en 320 E36 -96) Tacksam för hjälp! Kokerskan | |
|
Var och frågade samma sak på bmw angående min 325 ix 87, han sa att det var ett stort o grisigt jobb för det fanns ingen speciell avtappningsplugg. Det var dock på E30 så kan inte säkert säga om något om din , men risken finns att det är bökigt... /R |
|
|
Man kan lossa banjonippeln vid servopumpen och pumpa ur vätskan. Du bör nog göra flera byten, för att skölja rent systemet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
attans oxå hittade inget i haynes verkstadshandbok heller!, ingen annan som har ngn aning? Kokerskan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.