|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag är ny här på forumet, har sökt en hel del men inte hittat det jag sökte. Jag har tänkt att sätta igång med ett litet projekt. Jag tänkte köpa en e30 -85 el. -86 för att regga som ombyggt fordon med utbytt motor m.m. Vitsen är ju att jag ska kunna uppgradera bromsarna till 325i bromsar, eller 323i för den delen. 1. Är det någon skillnad på bromsar, bakaxel, framvagn mellan 323i (äldre än 88) och 325i (88 och framåt). 2. Passar bromsarna från en 325i (88->?) på t ex en 318i från 86? 3. Passar bakaxel och framvagn mellan ovanstående mellan 325i och 318i karossen (86)? Jag såg att 320i av dom här årsmodellerna har trumbromsar bak. 4. Vad är det för skillnad på chassiet och bromsarna mellan 320i och 318i? Andra tips är förstås välkomna angående det här med o´mbyggt fordon, vilken bil är det bäst att man utgår ifrån? | |
|
Välkommmen till forumet! Många (alla?) av dessa sakerna har diskuterats flitigt föut, så använd gärna sökfunktionen Länk . Läs instruktionen om hur man söker, jag kan lova att du kommer att hitta massor! Hittar du inte svaren, så ska du givetvis fråga igen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.