|
|
|
|---|---|
|
Min 525-88 ligger tomgången på ca700varv och så fort jag trycker på gasen "dör" motorn i en halv sekund tillräckligt länge för att få kärringstopp. men håller jag varvet på 1000 vid starter så är det inga problem. Det som är bytt nu är fördelar lock och rotor. Vad kan det vara ????? Man ska aldrig köra fortare än vad bilen går | |
|
Har exakt samma problem med min 525 89:a. Meddela gärna i denna tråd när du har hittat lösningen på problemet. Mackan |
|
|
bytt soppa filter på den senaste tiden??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
| Har samma problem med min 525 -88 men jag har en ganska kraftig läcka vid insuget där den drar en del tjuvluft. Misstänker att det är felet. | |
|
Jag har inte bytt soppa filter har precis köpt bilen liket men jag det är väll likabra att göra det. Man ska aldrig köra fortare än vad bilen går |
|
|
ja.. för om de e tätt så får han ju inte soppa som han ska...så när du gasar till så går de ju åt mera soppa o då kanske inte pumpen hinner med till en början???? berätta om de blir någon skillnad... /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Kolla alla luftslangar efter sprickor. Precis sådär beter sig en bil som drar tjuvluft. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Jag har bytt soppafilter och bilen går som en dröm. Tack för hjälpen !!!! Man ska aldrig köra fortare än vad bilen går |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.