|
|
|
|---|---|
|
Hm, visst sa Sundfelt "högvarvig V8" när han stod jämte nya M5-motorn på Parissalongen? Eller hörde jag bara väldigt snett? /Micke | |
|
Jag vet att jag reagerade på något. Och det var nog det du nämner. |
|
|
Stämmer. Hans tankar var nog någon annanstans. -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Visst yrade han. Från chatten som de hade efter programmet: MR2 forever: "Peter kom igen nu, idag sa du att det sitter en V8 i nya M5:an? T o m jag som är icke-bmw-älskare vet att det är en V10:a." Peter: "Jag vet... pinsamt. Nästa fråga!" /Micke |
|
|
även solen har fläckar :DDD /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
V12 LeMans |
Jag kände habegär till "BMW roadstern" , Wiesmann sen finns det ju en täckt , i mitt tycke , häftig bil : Wiesmann GT med 4.4 liters BMW-V8 |
|
V12 LeMans: Skulle inte heller tacka nej till den roadstern. Lite kul det där med nyckeln, om man någon gång får se en sådan kanske man ska prova 520ins, samma grejer ju :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Nog sa han V8 alltid. Inte lätt att vara bra på allt.... |
|
|
Han sade V8!!!! Respekten för herr Sundfeldt sjönk GANSKA drastiskt i samma ögonblick som han yttrade de orden!!!! :( I övrigt visade de ju mest skit från Paris. Massa riskokare och franska skräpbilar - alldeles för lite tyskar :( /// Olof Länk |
|
|
som V12LeMans säger: den täckta Weisman GT är nog den ballaste bilen i det segmentet. tidiga Wiemann GT fanns med S50 snurra oxå och det skulle vara ok för mig oxå :-) fanskapet gör o-100 på under 4,5s och kör cirklar runt M3CSI på bana... |
|
|
När Peter påannonserade Weismann satt han i Z4'an med "båtträ": Länk Sååå snygg! __ Bilen: Länk |
|
| Snälla, kan någon lägga ut en länk eller adressen till Weismann. Blev kär på en gång av denna vackra bil. Vill se mer. | |
| peko73 skriv bara wiesmann på google så kommer massa info..tycker personligen om coupen väldigt mycket | |
|
Wiesmann Länk /// Olof Länk |
|
|
Det är lätt att säga fel och i stressen så missades det i redigeringen. Jag tycker bara att det är lite humor att det blir fel ibland. Vi är ju bara människor. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| Var nere i Tyskland och besökte Weismann fabriken, mycket imponerad! Lånade även en av deras bilar och körde en del ( M3 motor 343hk med SMGII ) fantastiskt rolig att köra! Beträffande Weismann GT så har den inte börjat tillverkas än, vi såg en av utvecklingsbilarna där. Jag kan även meddela att GT:n troligtvis kommer att komma med M5:ans V10! Sugen, ja! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.