AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.071

sne bil efter sänkning?!

jo
31
jocke___
m535i-87
hej
sänkte bilen för ett tag sedan, vart skit nöjd med det MEN baktill på ena sidan får man in ett finger men inte på den andra sidan.
trodde först att det var för att det är delad bakaxel MEN det spelar ingen roll vart man än står så är han lägre på samma sida!
kan det möjligtvis bli bättre om man ställer in bakvagnen??
mvh jocke
Jag skulle gissa på att fjädern hamnat på sniskan, rotera rätt den.
Inte mycket som går att ställa i bakvagnen, iaf inte höjden på bilen så det hjälper inte.
jo
31
jocke___
m535i-87
är rätt säker på att den sitter som den ska.. men jag ska ta en titt.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ser den sne ut när du kollar på bilen?

//Simon
jo
31
jocke___
m535i-87
nej nej han ser inte sne ut även att han är lägre på ena sidan än den andra bak.. har nog rätt ut det hela, stötdämparn fjädrar inte tillbaka helt!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Orginal så kan man inte ställa in ett smack i bakvagnen på äldre bmw!
Det är tyvärr inte helt ovanligt att bilen ser sned ut med dessta sk sportfjädrar,det du kan göra är att schimsa fjädern så du får samma höjd på båda sidorna.
Har du bilstien dämpare med löst fjädersäte? Då har du möjlighet att flytta undre fjäderskålen i 3 st snäpp.

Skulle varit skoj att mäta upp bakfjädrarna för att se om det är samma längd/hårdhet på dom.
jo
31
jocke___
m535i-87
ok. men klart att man måste kunna ställa in så däckena står rätt för just nu så slitar han bara på halva däckena bak.
sedan stötdämparen, när man hissar upp bilen och sänker ner den, då är han lika hög bak sen när man hänger sig på den ena sidan så fjädrar han ner men inte tillbaka hela vägen.

mvh jocke
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Låt mig gissa, den sliter mer på insidan, det beror mest på att du kanske har tung höger fot. Bmw sliter oftast lite mer på insidan.

//Simon
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Det där med snea bilar efter sänkning har man ju varit med om ett par gånger!! Ett elände....

Länk

Mvh Tjäder
samma sak hände mig.
böt stötdämpare så var saken ur världen
jo
31
jocke___
m535i-87
jaså ok, får härta ner foten lite då.
nån som har bra förslag på bra stötdämpare som ger bra väghållning?
Har ju inte så mycket att jämföra med, men jag hade bilstein på min 325a och den gick som ett strykjärn på vägen.. MEN den blev stenhård och ruskigt obekväm att åka i, speciellt på mindre gropiga vägar. Sen har min farsa bilstein gas dämpare på sin corvette och den är också hård, men den är inte sänkt. Alltså är bilsteins dämpare väldigt stötiga enl mig.
Ic
33
Ico
Bmw M3 e46 -02
Har samma bekymmer på min m3 e46. Så det ni säger är att det kan vara stötdämparna. Det skiljer 10 mm från vänstra till högra sidan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.