AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
555

iPod och iTrip heller Neo MP3 jukebox?

Min fråga är allså vad man ska sattsa på? en Neo MP3 jukebox med 80gig och fjärrkontroll och en liten skärm med belysning för ett inta allt för dyrt pris. Där borde kvalitén bli hyfsad, dock vet jag att den inte blir som en riktigt cd, men det kvittar om jag kan få in 20000 låtar =) heller annars är det som sagt en iPod på 40G och en iTrip som man kan flytta med överallt typ. Men det jag undrar mest är hur blir kvalitén med iTrip:en har läst alla inlägg jag kan hitta men inte nåt med just iTrip:en hur det blir. Det verkar inte som kvaliten blir helt okej med iTrip:en mycket tacksam för svar fort. Även intresserad av hur iTrip:en beter sig i olika bilar osv, typ olika varvtal mobiltelfon osv.

Mvh
Rasmus

Länk

Länk
Hej!

iTripen fungerar skitbra! Det tar en stund innan man hittar en frekvens som passar men efter det så e det en dans :) Har iPod med 20gb+iTrip... Helt klart ok ljud från H/K högtalarna!

Mvh Tobias
låter bra. Funderar på iPod nu för det finns så jäkla massa tillbehör och den går att ändvända till en massa annt med ju, den andra kan man ju bara ha i en bil. Får väl sätta in en ice<link sen har inte hittat nån bil jag vill ha riktigt just nu =) vad har du för frekvens då?

Mvh
Rasmus
kör på 88.7 samt 89.3... men det e ju lite olika beroende på vart man bor... inga störningar från något iallafall

Mvh Tobias
Satt och funderade lite. Går det inte bara att ta en Länk sådan och en iPod göra några anslutnigar och sedan bara pluga in iPoden på antenn kabeln? Blir kvaliten så mycket sämre så man märker det motta att koppla in den som en cd växlare? misstänker att man ändå inte kommer änvända ratt knapparna så mycket om man har iPod:en synlig, då ändra man väl låt på den? är ju inte en direkt dyr lösning på det viset, och då är den lättt att flytta mellan bilar med ju... Nån som vet hur den fm-modulatorn funkar? stänger den av radion bara och så ligger den inkomnade signalen på alla frekvenser heller söker man bara efter den då? många frågor nu, jag vet... men ni verkar kunna det bra här.

Mvh
Rasmus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.