|
|
|
|---|---|
Beemer_Linkan |
Hej , Körde nyss till banken för att ta ut pengar , fanns en parkering , dom går längs en trottoar , hade en stor jälv acheva van bakom som stressa mig , När jag körde in snävt på parkeringen hörde jag ett jävla ljud , Hela framfälger var försörd , Det var en grop vid parkerings fickan som var täckt med löv...och fälger gick ner och sedan in i trottoaren...tacksam för hjälp. Och gärna tips om det finns någon som slipar å lackar om den ?`..eller är det licka bra att löpa en ny ? .. Specialen Super DTM 8,5" * 18" , kostar utan däck , 2100kr st Tack på förhand Bättre en gammal lyxtank , än en ny liten skit bil |
|
Du glömde att du hade solen i ögonen =) Skämt åsido så fixar ditt försäkringsbolag det mot självrisk, såvida du har halv- eller helförsäkring. En polare fick ut 14.000 för en uppsättning fälgar som han gett 4.000 för - folksam ser till nypriset på fälgarna.. Det är nog mycket från fall till fall mentalitet hos frsäkringsbolagen, men kräv nypris och hoppas på det bästa.. |
|
Ras.mus |
Som detta låter så blir det den som är ansvarig för vägen som borde bli betalningsskyldig. Det händer till exempel ofta att folk i norrland kör ner i ett hål, hjulet sabbas och kanske även spoilers. Då får vägverket betala ifall de inte markerat att där ska vara gropig vägbana. Så ta kontakt med gatukontoret i din stad och påpeka det! Åk gärna först ut om du har en digitalkamera och fota hål/löv osv.. |
|
rasmus : är du säker på att de verkligen får ersättning ? min abetskamrat körde i ett hål på hisingen i göteborg och pajjade ena fälgen totalt , han fick inga pengar för att ett hål måste först ha rapporterats , och när de känner till problemet så kan ersättning kanske ges. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
Ras.mus |
Jag är inte säker... Men de är ju ansvariga för vägarna och de kan ju påstå att de inte känner till några hål överhuvudtaget annars! Ett alternativ är ju att låta en kompis rapportera hålet idag, sen anmäler du att du körde ner i det i övermorron... Men snacka med f-bolaget, de kan säkert hjälpa dig. Och annars vet de om du kan få pengarna av kommunen istället, då slipper de ju betala! |
| jag pajade min fälg i Kista bakom det nya skyskrapan. ett jä***a hål mitt i körbanan. är det vv som man vänder sig till om ersättning eller stockholms stads gatukontor? | |
Ras.mus |
Beror ju helt på vem som står för underhållet av vägen... Brukar vara vägverket på större genomfartsleder och vägar utanför städerna, kommunen inuti städerna. |
|
Räknas det inte som vagnskada? isåfall måste man ha helförsäkring... Det var uppe i tidningen för ett tag sen om vv utbetalning av ersättning till dom som kör ner i hål och in i vägarbetsgrejer och som det lät var det sällsynt att folk får ersättning... MVH ANDREAS |
|
|
Beemer-Linkan: Jag råkade ut för samma sak här i Eskilstuna, där jag bor. Jag hade just köpt nya originalaluminiumfälgar och däck till min Rover SD1:a 1978! De var INTE billiga, och så var det ett omärkt hål i vägen som pajjade både däck och fälg! Jag ringde till Eskilstuna kommun och omtalade det inträffade. De kopplade mig till rätt avdelning, som tog alla uppgifter och bad att få återkomma. Det tog en inte ens en vecka, och sedan fick jag full ersättning :) Vad det verkar, så har de skyldighet att se till att vägarna är farbara utan risk för skador på fordonen, och så borde det ju rimligen vara... Jag menar, vad annars betalar vi kommunalskatt/vägskatt till??? Hoppas allt löser sig, och att Du inte behöver nyttja bilförsäkringen. Det skall inte behövas! Mvh Die Mensch-Maschine Kraftwerk, spricht durch die Etern.... BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
| Spanade efter en SD1:a innan jag köpte Jaggan jag har nu, riktigt feta bilar, skitläckra! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.