|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nyss bytt skivor+klossar bak på min 520 E34. Nu ser jag att belägget på höger utsida tar snett. Det ligger bara an mot ytttre halvan av anligningsområdet på skivan. På den inre halvan, där belägget ockå borde ta, har ytrosten redan kommit, dvs belägget tar ej. Vad är felet??? Min enda gissning är att glidkolvarnas gummin kan vara utnötta, så att yttre halvan av oket drar snett, och därmed lägger an belägget snett mot skivan. Har någon varit med om något liknande, vad gjorde ni? Tack för hjälp! PS. Jag har ett renoverat ok, men verkstaden bytte det inte, för de hittade inget fel på oket som sitter på bilen...kan tillägga att förra skivan var gravt rostig. DS. | |
| Ingen som har råkat ut för detta?? | |
|
Du är nog rätt ute när du nämner den yta som ska glida på bulten.Jag höll på o blev snurrig på en 518 som envisades med anliggande frambroms trots att kolven plockades ur ett antal gånger samt allt funkade fint (inte).Efter jag började fatta misstankar att oket inte spårade linjärt med glidpinnarna så upptäcktes i ena hålet att den hårda bussning som ligger mellan gummit o glidpinnen var bortnött.Summa sumarum så fick oket sneträff samt kärvnig.Detta va ju naturligtvis på en helg så inga delar fanns men det löstes med en hylsa som borrar levereras i.Bilens bromsar funkar utmärkt fast detta fixades får ett par år sen. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Hej! Glidkolvarnas gummin VAR utnötta. Efter byte funkar det nu perfekt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.