|
|
|
|---|---|
|
Återkommer me min gammla problem. Oljelampan har börjat blinka för en tid sedan. Har försökt att reda ut problemet inte minst me hjälp av goda råd som jag fick här på forumet. Oljan e utbytt för två månader sedan o inga oljeläckage har varit upptäckta. Motorn funkar som den har brukat göra från början. Har varit på en verkstad o kollat oljetrycket o dem sade att det var helt okej men d var dumt av mej att inte fråga va e d för oljetryck som e helt okej. Hur stort oljetryck e normalt för min bil?? Samtidigt har jag märkt att lampan blinker främst under tomgång o låga motorvarv (under 2000). Är det någon som vet vad kan d vara för symptom?? Är väldigt tacksam för alla svar!!! | |
|
Du kanske ska byta givaren till (varnaren)! Hade samma problem i min gamla 520 (E34) köpte en ny givare och då var problemet löst. ------ Länk Länk |
|
| byt oljetrycksgivaren | |
|
Nu e d för sent-oljepumpen har sprängts, bilen e helt död, förmodligen så e motorn oxå paj:((((((((((( D e tråkigt att d behöver vara så, men sånt e livet... |
|
|
Nej, faan va tråkigt!! Lider verkligen med dig.. :( " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
|
Skulle bara dela me mej hur jag löser problemet-för d första så försöker jag byta ut oljepumpen som e inte alls lätt att få tag i. D finns endast på BMW o hela satsen kostar runt 1800. Sedan så kommer jag försöka att starta motorn. Går d ej så kommer jag kolla upp kolvarna o packningen. Kan nån ge mej några tips om hur man byter oljepumpen? Någonting speciellt man skall tänka på?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.