|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Kan man uppdatera programvaran till motorstyrningen på en 328 Ci -00 också? | |
|
Svar ja, de går att uppdatera motorstyrningsmjukvaran på M52TU med. Bmw kan dock vara lite svåra att övertyga om det bara :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Exakt vad skulle denna uppdatering få för effekt på en M52TU då? Jag tror nog jag skulle kunna få min BMW-verkstad att göra detta (hoppas jag) i samband med att bilen är inlämnad för en kostnadsfri reparation. Jag tänkte i samma veva be dem att avlägsna CDV-ventilen. Hoppas att de går med på att göra det, de får ju i alla fall betalt av mig. Får jag lägre bensinförbrukning med uppdateringen, bättre vrid? Vad? Det är väl bara av godo hoppas jag? Tack på förhand. Mvh /Jonas ///M som i M52TUB25! |
|
| sthlm-priser: Länk | |
|
Nu har jag fått svar från de olika firmorna...: Paulssons Bil Äholm: 2200:- Theanders i Lund: 2282:- Förenade Bil M-ö: 2290:- Bendt Bil H-stad: 2500:- Jarls Bilservice: 1715:- Olja, filter, mikrofilter och arbetet...inkl moms. / Joakim Länk |
|
|
Update! Vid uppgradering till senaste version tillgänglig av programvaran till motorstyrningen upptäcktes följande resultat på en M52TUB25: * Ingen skillnad i bensinförbrukning på landsväg * 0.1-0.2dl mindre per mil i stadstrafik * Något piggare motor innan 4000 varv (kan vara placeboeffekt, men den känns piggare) * problemet med gas som "hänger sig" samt varvar upp då pedalen släpps med varm motor är borta * problemet med vinande ljud vid gaspårdag med kall motor borta * har ej kollat om maxhastighet enligt mätare är förändrad ///M som i M52TUB25! |
|
|
vill bara säga att bmw har inte riktigt kloka priser. skulle få ge 2200 för för olje å filterbyte... ska ge 1200 på en annan verkstad men ej auktoriserad... kolla runt lite priser INNAN ni servar bilen...kan spara pengar på det... ha det! Johanna |
|
|
blää så dyrt asså.hade tänk köra en sådan inspection 1, vad fasen kan det gå på egentligen? man blir ju nästan rädd.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.