|
|
|
|---|---|
|
Rätt tydligt vad som inspirerat framljusen på nya C-5... Länk | |
|
Jag har också slagits av att Citroën plankat strålkastarna på nya C5:an från E60. Faktum är att det är första Cittran som jag tycker är riktigt snygg... :) MVH |
|
|
Haha, så himla uppenbart... /// Olof Länk |
|
|
Ett annat bilmärke som antagligen gråter sig till sömns varje natt för att de inte kom på bangle desginen först är Mercedeslirarna, kolla på nya CLS eller vad den nya E-klass GT-vagnen heter, bak och framhjusen är kraftigt påverkade av BMW och e60 |
|
|
För att inte tala om nya Skoda Octavias dimljusarrangemang och "mellenplast" som är kopia av E39 96-00 utseende. Kolla även lysena på den... suck... Citroën kopierar iallafall en ny BMW. Länk ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Tyvärr måste man väl säga att BMW också kan kopiera lyktor... Eller.. ? E60 touring..?: Länk ToYota avensis..??: Länk Mvh David Bilen: Länk |
|
|
Kastas det inte en väldig massa sten i glashus här. Är ni helt säkra på att BMW var först att dra upp strålkastargalset runt hörnen så där??? Det är väl en trend som kommit under flera år och hos många märken. |
|
|
Citroën hade väl detta redan för många år sedan?? 80-talet tror jag. //Jeff |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hur länge lär det dröjja innan vi ser "avåkningsvarnare" eller "fartbegränsare" i en BMW. Eller finns det redan? ;) Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
vad roligt att det är bmw som skapar trender och design...... ///325/// |
|
|
fartbegränsare finns där ju... |
|
|
Kul att bmw introducerat det här med kurvljus. Men vänta nu, visst finns det en annan tillverkare som introducerade det där för längesen ? ;-) |
|
|
bmw320i: ...jamen det är så länge sedan så det är preskriberat :-) |
|
| danielb: Ja uppenbarligen :-) | |
| Samma underleverantör? | |
|
Vi får hoppas att BMW har lång patent på angeleyesen så det inte kommer på vilken bil som helst |
|
|
Att bilen piper varje gång man krossar en linje i över 80 kmh hoppas jag aldrig blir standard på någon bmw någonsin. Inte heller extrautrustning eftersom man då kanske råkar köpa en begagnad med den utrustningen. Mest efterhärmade funktionen som BMW började med måste vara diverse iDrive-kloner. Även om vissa kopior kanske tom funkar bättre :) |
|
|
Richard: De finns redan till alla möjliga bilmodeller som eftermarknads tillbehör. Att en bilfabrikant skulle "stjäla" konceptet känns lite väl magstarkt men inte helt omöjligt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.