|
|
|
|---|---|
|
Som jag har fått hört så är det tydlingen en sjuka på BMW E39 kaross att displayen blir mer o mer oläsbar... värre ena dagen än den andra! Ringde till BMW o tänkte att det här nog inte så dyrt eftersom att det är så pass vanligt... en tanke som man inte skulle ha tänkt... dom ville ha närmre 7000kr för operationen!!! Min nästa tanke var skroten... men vem vet om den nu fungerar hur länge en sån håller?! Eftersom att min som fungerat bra med bara nån enstaka prick i bortfall till att knappt vara läsbar över en natt! Har nån en bra lösning på problemet som inte kostar 7000kr??? //Niclas | |
|
Tja Har samma problem med min färddator (lilla mod) samt displayen på stereon. Frågade på BMW i Nacka angående detta och fläckarna jag har på min klädsel... Svaret blev; "så går det när man köper importerat...de flesta är skruvade och då slutar displayen att funka" Inga problem under 2000 mil!!!!! "Dumt att köpa ljus klädsel...åk till en rekondfirma..." Va fan...ska man behöva göra det varje gång man råker få lite regnvatten på sätet? "Jaa...tydligen" !!!!!!! Har god lust att skriva ett förbannat brev till BMW i Tyskland !! Full gas - spar tid! |
|
|
Det går innte att sätta ditt en begagnad mätare från skroten. För dom är programerade rån fabrik och det går bara att göra en gång. Pröva att ta i sär mätaren och värm med en hår fön på täjpen som leder singnalerna till displayen från krets kortet. För har du tur så har den bara börjat att släppa eller så har ledarn redan ärjat bort. |
|
|
Nånga skrönor snurrar ju därute om det här med instrument mm men svaret från djupingarna i Nacka tar nog priset. De borde omedelbart förpassas till att sköta planteringar och rabatter i stället. På baksidan av huset! BMW välkomnar ju enligt egen utsago både svensksålt och egenimport. Fan tro´t... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.