AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.317

... och det blev en 320iAT :)

Sida 1 av 3
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Jajamen, beställningen lades i slutet av förra veckan, så nu börjar väntans tider. Suck. Åtminstone NÅGOT skoj att se fram emot nu när mörkret kommer, sommaren dör och den röde snällt får krypa in i garaget (förvisso skall det ske diverse fix med den, så helt av ondo är det inte). Kanske ses vi på vägarna framöver! :)

mvh
Anders
Firren:

gamla eller nya?
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
starre: jag är inte känd för mitt tålamod. Det blir en E46! Jag orkar inte vänta längre på en riktig bil, varje dag som mazdan startar känns som ett mindre mirakel. Och jag brukar inte ha tur med mina bilar... ;)

mvh
Anders
Grattis! Tror du blir kanonnöjd med bilen. Törs man fråga vilken utrustning du valde till?

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Starre: Inte börjar leverans av E90 redan i dec?
Jag har läst introduktion april/maj därnågongång. Leverans skulle jag tro ligger i bästa fall framåt sommaren sen.
Touirngen brukar ju dessutom vara minst ett år senare än sedanen precis som coupen.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Bones: det går bra att fråga, det blev i stort komfpkt, lifestylepkt, hifi, förvaringspkt, m-ratt och svanskstöd.

jag provkörde 320iAT med M-sportpkt och tyckte faktiskt att den var ganska bullrig på 17". Hoppas på bättre komfort med 16", det här ska ju bli en stackars bruksbil som får slita hund sthlm-enköping och till ICA ett tag framöver :)

Tips på vinterdäck mottages tacksamt. Dubbat eller inte? Jag har kört friktionsdäck på mina senaste 2 bilar, är det dags att våga köra dubb?

mvh
Anders
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
när du kommer ut på landet.....är nästan dubb ett måste ...men du bor ju i stockholm...jag vet ej har aldrig varit i stockholm på vintern....i längden kanske du klarar dig med odubbat!!!! hade så trevligt med bilen!!!!!

///325///
Dubbdäck och DCSIII kommer göra dig odödlig på vintervägarna ;)
Skämtåsido, den gång du hamnar på blankis under t.ex. lössnö och ingenting annat än dubb biter så kommer du vara glad att du valde dubbdäck. Räddar däcken livet på dig en gång så räcker det ju så att säga...
Kör man endast på stora vägar kan man ju välja friktionsdäck...

__
Bilen: Länk
Vad ingår i förvaringspaketet? Jag kör dubbat - Cooper 205/55 på svart plåtfälg. Tyvärr kan man inte ha 195/65-däcken på 320.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Dubbat och Hakka 4, Nordfrost 3 eller UG500 är de som toppar de senaste åren. Kört med både UG500 och NF3 och är toknöjd.
Bor runt sthlm och skulle inte välja odubbat i ngt läge, de är ju lite sämre på allt. NF3 har en väldigt tyst gång också.

/Christofer
Jag har GY UltraGrip500 som jag hade förra vintern, toknöjd!

__
Bilen: Länk
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Bah, självklart pangar forumet precis när jag ska posta. Nåja, here we go again:

- däck, jag valde friktion tidigare, både till min gamla T4 och min z3c. Satt faktiskt friktionsmackor på min 993 när jag hämtade den, även om den inte fick rulla så långt. Inget antispinn, 255 bak och ovan förare kändes inte som en särskilt lyckad kombination... Nu lutar det faktiskt åt dubb igen, kanske Hakka?

- förvaringspaketet, kod 493: armstöd, glasögonfack, 12V-uttag mittkonsol bak, förv.nät på framstolarnas ryggar (std på 6-cyl).

Fasen att jag måste vänta så länge! Det kliar ju knappt i fingrarna att få ratta en ordentlig bruksbil igen... tack för förslag på däck! :)

mvh
Anders
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
*bump*

Japp! då ringde Borgs Bil precis och jag ska hämta bilen imorgon! LYCKA!!! :)

Det blev till slut 16" dubbade Hakka2.

Ska försöka posta lite bilder och första intryck imorgon kväll! Ni får gärna hålla tummarna för att Mazdan orkar med sina sista ryckande och tickande mil ToR Enköping imorgon bara :)

mvh
Anders
Firren: Gratulerar!

Kom ihåg, bilder först, vinterslask sen :)

Mazdan går som klockan alltså? tickar högt som fasen :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag kör på Hakka4. Fungerar perfekt här i stockholm, blankisens hemland.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Firren:
Får lov att gratulera. Hoppas du blir nöjd.
Kan knappt vänta tills vi får vår nya...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Grattis till ett bra bilval :-) Vad blev det för färg på vagnen?

Är van med framhjulsdrift sedan många år, men jag tycker att min bil fungerade kanonbra när all snön kom för ett tag sedan. Då har jag ändå bara Hakka 1:or. DSC är verkligen superbra!

Jag håller till viss del med dig om dina tidigare synpunkter på M-sport och 17", fast jag tycker att det mest störande är att den spårar så förskräckligt på lappad/dålig asfalt. Något som det ju tyvärr finns för mycket av här i Sverige. Om jag hade haft möjlighet att välja, så hade jag inte prioriterat det. Fast det är himla snyggt. Tyvärr, så var inte utbudet på begagnade 320 Touring med automat så stort...

M v h
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
För mig var kriterierna en vagn som:
1) automatlåda och skåp
2) passade in i vår tjänstebilsbudget

BMW var ursprungligen inte ett alternativ, men efter lite övertalning gick det bra att ta en sån :) Bilen är stålblå (hoppas jag - det ser jag imorgon). Tyvärr rymdes inte M-pkt i budgetramarna - men det går ju alltid att komplettera med fronten framöver!

Det där med spårande är ju bra lustigt. Med 205 fram tycker jag inte att de bilar jag kört spårar, med 225 är det nästan jobbigt hoppande i ratten. Jag har faktiskt inte kört en bil som är specad som min, men det här känns så rätt. Hoppas att jag vänjer mig vid automatlåda bara (första gubbtecknet?)

mvh
Anders
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Firren:
Stålblå, där har du gjort ett utmärkt val. :D
har det på E39an och den är så vacker..:)
Se bilderna nedan:
Länk
Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Det stämmer att det är stor skillnad på 205 & 225. Jag körde en med 205, när jag var inne på att beställa en ny bil och den uppförde sig inte alls som min gör.

Automatlåda är inga problem att vänja sig vid. Det räcker att sitta i kö på Essingeleden en halvtimme varje dag... Dessutom så tycker jag att den lilla sexan fungerar helt ok med automat. Fast man får varva den ordentligt för att det ska röra lite på sig. Då låter dom fint dom små liven :-) Jag är otroligt nyfiken på om det kommer en e91 som 322/323! Jag antar det i alla fall om man ska tro på alla rykten.

M v h
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Andersson_CSI: så ska det se ut! vackert! :) ska försöka fota lite imorgon om vädret och tiden funkar.

Mumkas: lidingö - nacka ToR varje dag gör automatlåda väldigt attraktivt, åtminstone inbillar jag mig det. I vilket fall är det skönt att få loss en hand till att göra annat onödigt med, SMS, ratta på radion och hytta med näven åt mottrafikanterna. Imorgon får jag svaret! :)

mvh
Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.