|
|
|
|---|---|
|
Går i bil köpar tankar och har kollat på en 325 -89. undrar nu lite hur många hk, och hur mycket dom drar milen. tack på förhand | |
| Ca 170, går nog att köra precis över litern blandat !! | |
|
Hej och välkommen till forumet! Infon du söker finns under "Modellguiden" till vänster i menyn. Lycka till med köpet! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Länk / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
4 inlägg inom en minut...inte illa... / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Kalle: "jubileums"-inlägg för dig nästa gg... / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Efter en Europaresa med min bil på 700mil så hamnade den slutliga förbrukningen på 0,96 l/mil. Det inkluderar all slags körning med mycket tung packning. Men det går att köra mycket snålare om man tar det lugnt. |
|
| oki. snackade me killen som ska sälja bilen och det är så att han har bytt motorn till en 325 ien 323 och den ska vist dra 1,7 kan det ha någonting med insprutningen (gamla körgasarna till 323) eller choken att göra? | |
-BeeMWe- |
Han har nog tung fot, eller sliten motor. 1.7 är vad jag kom upp i stan med min gamla 535a |
-BeeMWe- |
Ehm sliten motor... Felinställd. |
| Är det svårt att ställa in förknasarna då??? | |
|
o2, Det är helt omöjligt att ställa in förgasarna, eftersom alla BMW 325i levererades med insprutningsmotor, därav bokstaven "i" efter modellbeteckningen ;-)))) Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
oki så då måste jag köpa nya då. Kostar såna då??? |
|
| finns att köpa på Länk | |
| Haha !! =) | |
|
02 Vad ska du köpa för ny grej ? :) |
|
|
Alltså, motorn är från 89. Men vad är det för årsmodell på bilen? 323 E30 gjordes bara till -86. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.