|
|
|
|---|---|
m3kär |
Jag undrar om det är nån som har någon ide om vad mitt problem kan vara, Har en m3-95 som går,låter och känns bra innan den blivit varm. När den blir det så e den dålig innan man kommit upp till 3000 varv ca. med dålig så menar jag att den typ bluddrar,låter lite som en bubbla:), när man tex åker på 4:an i 80 km och trycker till gasen.man får liksom inget svar! Efter 3000 varv är den normal igen. Men som sagt, när den är kall märks det inte alls. Nån som har någon ide? |
|
Välkommen till "Bludder" gänget. Det verkar vara en hel del som haft liknande problem här på forumet, likaså jag själv. Jag skall byta magnetventiler i vanosen på måndag nästa vecka och ber till gudarna att detta ska hjälpa eftersom jag gjort nästan allt annat man kan tänka sig. Om du hittar vad som är fel, skriv gärna det på forumet så är du snäll. Det tänker i alla fall jag göra. Som en del skrivit tidigare så kanske det räcker med att ta bort magnetventilerna och ev. löda om kontakten, men jag tyckte det var lika bra att köpa nya, de kostar 1515 kr/st och det är 2 stycken. Det kan säkert vara annat än magnetventilerna som spökar i din bil, men det kan vara värt att prova. Jag bytte tidigare "Vanosväxellådan" och det hjälpte litegrann, det skorrande ljudet som jag hade tidigare försvann nästan helt i alla fall. Eftersom även "bluddrandet" på låga varv försvann litegrann vid bytet av "Vanosväxellådan" så tycker jag att jag fick ganska bra bevis för att det är Vanos relaterat. Det är därför jag nu ska byta magnetventilerna också, så att jag förhoppningsvis kan få den att gå helt perfekt. Lycka till/Flisan |
|
| Är det inte så enkelt att det kan vara lambda sonden eller liknande som felar? | |
m3kär |
Tack för tipsen, skall kolla igenom den onsdag kväll med en bmw mek och skall nämna tipsen jag fått. känns för klurigt att felsöka utan kunnig mek. Det här problemet inträffade igår på morgonen och testade igår kväll en hel del, den går inte på alla burkar när den blir varm!? hade den på recond och motortvätt i fredags och körde inte specillt mkt i helgen, om det kan ha blivit något knas när dom motortvättade den? hoppas det är något enkelt ialla fall. är glad för alla teorier och tips som jag får och fått. rob |
|
Om det kom helt plötsligt efter rekond så är jag nästan SÄKER på vad det är. Vatten i tändstift brunnarna! Det blir överslag i tändspolarna.. Ta bort dom och låt det torka ut ordentligt där så går den igen. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Håller med Henrik , har själv åkt på en sån grej med min förra M3..an . Som Henrik skrev här ovan ,låt det torka ordenligt och M3.an går som den ska gå !!! |
|
| Vatten vid stiften till 150%. Mvh Kimmo. | |
m3kär |
Tack för alla råd, det visade sig dessutom att ni besitter en hel del kunskap om felsökning på en M3 eller kanske BMW. hur som följde jag råden och nu är stiften torra och styrkan tillbaka, så nu ere bara å gasa igen!:) ///M3...kär |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.