|
|
|
|---|---|
Mårten Gås |
Hur svårt är det egentligen att få tag på en e30:a (vilkne som helst) i hyfsat orginalskick och inte 20000 mil? har letat i flera veckor... Är det lönt att fortsätta eller existerar inte dessa bilar !? |
|
Tjena Det finns en rätt nyinlagd diamantsvart i börsen som verkar vara mkt fin + ett par till. Jag har en mkt fin som blir till salu så fort jag sålt min MC Det finns - sök vidare mvh |
|
|
Ja, E30 är ju en gammal bil och den blir ju tyvärr också äldre.. :) Jag hade turen att hitta en snorfin 325;a med bara 13000 mil och en ägare i 11 år. Jag fick pynta 45000 för bilen i höstas, och många tycker att det är på tok för mycket för en så gammal bil. Likväl är jag mycket nöjd, och anser att bilen var värd varje krona. Och nej, den är inte till salu! :) MfG, Klaus. |
|
|
Hej igen. Nu finns det ju allt o välja på i börsen . Alpina - M3 - 320-88 Bara att köpa |
|
| Klaus ja är bilen i äckligt bra skick och med endast 13k mil då kanske man får betala så. Men tyvärr verkar många vilja ha så mycket för sina sönderlekta e30:s för att dom är omlackad och har ögonlock eller nå´t sånt och ser bra ut, fast dom är nerkörd under ytan | |
| Till skillnad från alla japanska skithögar så håller ju den tyska kvalitetsbilen mycket bättre... Var noga med servicebok bara! | |
|
Jocce, I hear you. Men en felfri orginallack och ett i övrigt "välvårdat intryck" talar nog ändå för att bilen även är varsamt körd. Någorlunda varsamt iaf.. :) Så funkar i alla fall jag. Jag är på gränsen till sjukligt pedantisk (tvättar tex bilen varannan dag) och är lika rädd om lacken som om maskinen. Hur som helst, lycka till med köpet Mårten! MfG, Klaus. |
|
| VARANNAN DAG!!! Sliter inte det på lacken som in i norden? | |
|
Jo, det sliter väl en del på lacken, men tål man inte smuts så finns det ju inget alternativ! Sedan beror det väl lite på hur man tvättar bilen. Jag börjar alltid med en jävligt grundlig avspolning och sedan använder jag till exempel alltid två nya svampar när jag tvättar, en till allt över ungefär halva dörren och en till nederdelen. Det tråkiga är ju att det räcker att åka till jobbet en gång så är bilen lika skitig igen... Kan inte sommaren komma snart??? MfG, Klaus. |
|
| Jasså, personligen så sköljer även jag av grundligt innan jag börjar på. Märker jag att det är ganska mycket skit, går jag igenom alla ytorna med handflatan (ja, handflatan!). det blir mycket renare om man gör så. man måste gno så mycket med svampen annars. sedan böjar jag ju uppifrån och ner. och avslutar med det skitigaste. endast en svamp. har dock ytterligare en som jag rengör fälgarna med. | |
|
Glenn...det där ger ordet handtvätt en helt annan innebörd... :0) Jag tycker att jag alltid varit pedantiskt men ni är nog ett snäpp värre.. F.ö så får det inte bli sommar ännu på ett tag...jag har massor kvar att göra på min bil... 7900rpm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.