|
|
|
|---|---|
|
Har en del frågor angående fjäder till 318 E36 touring 98. 1. Är det skillnad mellan vänster och höger fjäder, kan man t ex. använda en fjäder till högersidan som har suttit på vänster sida? 2. Kan man använda fjädrar som har suttit på en 320 touring eller 328 touring osv...? - Spelar motorstorlek någon roll, vad bestämmer vad som passar till vad? 3. Är det skillnad på touring och sedan? - Kan man köpa en begagnad fjäder från en sedan och använda på en touring. Vore tacksam om någon kan svara på frågorna, har hittat fjäder bak, men endast till vänster sida, jag behöver till min högra sida. /Hammar | |
|
1. Nej, det är ingen skillnad på vänster eller höger fjäder. 2.Både ja och nej. Du kan använda bakfjädrarna från en ex 320 eller 328. Framfjädrarna kan du däremot inte använda då de är konstruerade att ta upp den större vikt 320in resp 328an har. Dvs bilen blir hög och stumm fram. 3. Ja det är här det skiljer sig, nämligen bakre fjädrarna har tjockare tråd storlek än sedanens för att också här kunna hålla den större tyngd Touringen har på bak axeln(har själv varit nyfiken och mätt upp fjädrarna). |
|
|
2. Utrustningen på bilen spelar också en roll. Finns en massa olika BMW-orginal fjädrar (olika hårdhet) beroende på bla. Dragkrok, m-chassi, elstolar mm. Fel fjädrar resulterar i kassa vägegenskaper..... |
|
|
Tack! Då vet jag mer inför köpet. /Hammar |
|
|
Jag skall oxå byta fjädrar på min E36 Touring -97. Tänkte köpa på biltema men det finns inte till touring där och mekonomen vill ha nästan 800:- / st så jag är väldigt nyfiken på om man kan använda fjädrar från någon annan modell? Nån som vet vilka så är jag mycket tacksam för svar! Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.