|
|
|
|---|---|
|
Köpte en blockvärmare på skroten häromdan. Är det någon som har erfarenheter om monteringen? Blockvärmare.....jag tar för givet att "värmeklumpen" ska monteras mot blocket någonstans. Chucken | |
| Vad jag har hört så är det en ganska omfattande installation som kräver stora ingrepp inte minst i hela elsystemet o bör göras på verkstad för att inte ta onödiga risker. Så var försiktig när du pillar me blockvärmaren. | |
| Det ska inte va några problem alls.. vad jag har hört så är det den enklaste intalationen av motorvärmare man kan göra. Jag ska instalera en blockvärmare på min M52 motor i morgon. | |
| Jag ska montera min nu och den skall sitta bakom sista grenröret. Verkar vara en enkel installation. | |
|
Ok....bakom sista grenröret. Räknat från fronten av bilen eller? Jag tittade lite på kablarna och såg att det var en jordkabel med en kabelsko på. Jag antar att det är skyddsjorden....eller det måste vara det. Man fäster väl den på godtyckligt ställe, där man är säker på att man får kontakt. Bumer: Några stora ingrepp på elsystemet behövs inte. Kupéuttag och motorvärmaren behöver 230v och bilens elsystem är på 12v, dessutom likström. Så du kan aldrig koppla samman dessa system. Chucken |
|
| Jag monterade motorvärmare i helgen. var inga problem, tog loss motorfästet och just ovanför där satt pluggen, knackade lös den, och monterade värmaren. Har dock inte dragit kablar än, är inte så säker på att jag tar mig in i kupen utan att behöva göra ett hål. Lär visa sig då man sätter igång. | |
|
Japp,från fronten sett. Norrsken: Du har inte samma typ av värmare. |
|
|
Om det är en sån här du köpt på skroten (Calix RE 289) : Länk ..så är detta monteringsanvisningen : Länk ///Foppa |
|
|
Ska montera in en Defa motorvärmare och kupeuttag i min 328 -95 på Onsdag och tips mottages gärna =) Tex om jag måste borra hål i torpedväggen eller om det finns färdigt hål... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.