|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag lyckades klanta mig i helgen och cabbade ner när bilen var kall varpå plast-bakrutan på min Z3:a sprack. Vill nu veta om det går att byta den själv och hur mycket jobb det är med det? Krävs det specialverktyg? Jag ser att den sitter med en dragkedja på insidan men det finns inget "handtag" till dragkedjan... Ringde BMW och de säger att en ny ruta kostar 1525:- och att de tar ca. 870:- för jobbet. Jag har redan bokat en tid imorgon för att åtgärda min airbag-lampa som tänts i instrumentpanelen, så jag behöver svar under dagen för att veta om jag ska be dem byta bakrutan samtidigt eller om jag kan göra det själv. Jag är visserligen tjej, men har inte tummen mitt i hand...... Hjälp och tips emottages tacksamt! | |
|
Kolla följande länk: Länk Får du inte rutan fixad via din försäkring? Hans |
|
|
Har faktiskt inte kollat det än. Jag har den ju helförsäkrad iofs. (Givetvis) Ska jag säga till bolaget precis som det gick till eller ska jag säga att den blev förstörd av någon? Spelar det ingen roll? Går det på försäkringen ändå? |
|
|
Jag bytte ju min och det är inte särskilt svårt.... tar kanske 2 timmar eller nåt sånt.... Tror självrisken kommer att kosta mer än rutan kostar så personligen hade jag gjort det själv... jag gjorde ju exakt samma grej som du gjorde... -5 var det *snopet*. Hör av dig om du får några problem med rutbytet eller undrar nåt om det... /Magnus lord.magnus@telia.com |
|
|
xoa: Kollade på din länk. Mycket snyggt gjort. Ser inte så svårt ut, det ska jag nog klara med en hjälpande hand. De 870 kronorna kan jag spendera på något annat. Till bilen såklart.. =) |
|
|
Den snygga hemsidan står Z3 Magnus för. Kan bara hålla med dig. Trevligt med en sida som visar hur man gör för att pilla isär bilen. Tror också att självrisken är högre. Se till när du köper rutan att få med dragskon + verktyg som ligger i själva förpackningen ihop med rutan. Be att de skriver ut beskrivningen hur man gör bytet. Gör som aå att ringer till Magnus för att få lite tips. Magnus, jag tänker montera lite bågar på bilen i vinter, vill du ha lite bilder och text på bytet så hör av dig (till hemsidan). Hans |
|
|
Xoa: Jo det är aldrig fel med lite bilder och så... finns ju alltid fler som vill slänga på bågar om man inte har det så det är mycket välkommet! /Magnus |
|
modano |
det kan vara lite bekymmer med att få den tät.. maila gärna mig för bästa pris på en ny ruta: johan@levinsbil.se mvh |
|
modano: Tyvärr så beställde jag rutan hos BMW i Grästorp i måndags förra veckan. Jag bytte rutan i lördags. Det mest krångliga var att få dit dragkedjeryttaren.. men nu sitter rutan där! Vad hade du kunnat fixa för pris då?? *nyf* Körde BMW:n till jobbet idag och det har störtat ner hela dagen så när jag ska åka hem får jag veta om den är tät eller ej.. Fast det BORDE ju inte vara några problem.. en bra brud reder sin egen cab, eller hur är det ordspråket går!?? *s* |
|
|
hehe... jag tror absolut det är så ordspråket är... annars har du just myntat ett nytt bra ordspråk! :) |
|
|
Aerogirl: ** he he** kanske dags att skicka in till någon ordspråksbok!! /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.