AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.452

Avskavd lack på kofångare

Blev påbackad i fredags kväll, med några små fläckar avskavd lack på "hörnet" av bakre kofångaren som resultat.

Nu är frågan: vad göra, ska jag behöva gå via förs.bolag och lacka om hela kofångaren, eller går det att göra på något annat sätt? (Det var förresten en kollega som backade på mig, så kostnaden står inte jag för)

Jag ska om 1,5-2 månader återbehandla bilen hos Mr Cap, och då vill jag ju att lagningen/lackeringen jag ev gör nu ska "tåla" Mr Caps behandling.

Någon som har hört talas om/provat chipsaway.se?

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Ufo: Mitt tips är att lacka om den. De blir iregel inget vidare att bättra en sådan skada även om du har erfarenhet av det.

Jag skulle tro att de inte blir någon större prisskillnad att ta det på försäkringen vs lämna in den på lack. Skulle de visa sig att så är fallet så är inte valet så svårt.

Se upp för färgskiftningar dock då din färg är en av de absolut svåraste bmw färgerna.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
-BeeMWe-
Fyller du du med lackstift tål det behandling av mr cap.

Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Ufo: Jag har provat chipsaway i Helsingborg med ett strålande resultat!! Kan värmt rekomendera dom. Han besparade mig omlack på en bakskärm till en kostnad av 1000:- med ett 100 % resultat!! O jag är ändå kräsen som fan när det gäller lack o polering av min bil..=)

MVH BJÖRN
Tack för era svar.

Var hittar jag lackstift med rätt kulör? BMW?

Är lite rädd för att lacka om hela kofångaren, bl.a. för risken med färgskiftningar...

1Björn:
har du din bil behandlad av Ditec/Mr Cap el likn?
Speciellt om du har gjort det EFTER att du provade chipsaway...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Ufo: Min bil är Teflon behandlad av Tefcar före och efter den var hos Chipsaway och det var inga problem. Enligt Chipsaway spelade det ingen roll om bilen var lackskyddad eller inte.

MVH BJÖRN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.