|
|
|
|---|---|
|
Alla ni som köpt stålomspunna bromslangar, vill ni dela med er av era erfarenheter. Kritik positiv som negartiv allt för förbättra servicen till alla BMW ägare. Hälsningar Mikael Olsson When the flag drops the bullshit stops | |
Gasfot |
Har bytt på Mc:n vilket gav det resultatet att bromsen tar mera exakt utifrån greppet/trycket på bromshandtaget. Det märks mest då man redan bromsar och sen justerar bromstrycket ytterligare i en inbromsning men det krävs bankörning för att märka skillnad för det var bra redan innan. Bakbromsen tycker jag inte det märks någon skillnad på efter bytet. Dom stålomspunna slangarna är ju mkt tåligare för yttre påverkan/slitage men dom nöter grymt på plast, gummi, metall mm. Materialet slipas bort om det ligger emot. Det ser ju helt rätt ut på både bilen och Mc:n men på bilen har man ju sällan glädje av det och jag har svårt att tro det märks då man har svårare att pressa en bil på samma sätt som en Mc. På min Corvette satt det redan monterat då jag köpte den. Bromsarna där är grymma redan från början och jag har inget att klaga på, sen om slangarna har bidragit med något har jag svårt att tro. Polarns bil tycker jag har motsvarande bromsar fast han inte har stålomspunnet. Ska man ha bättre bromsar vid banträffarna så är ett billigt sätt att byta bromsvätska till en som bättre klarar värmen och ev. andra klossar. Andra lösningar är ju att byta allt, ok, skivor, klossar, vätska, tilluft för kylning mm. mm. men då är det ju helt andra pengar man pratar om. |
| oftast e ju vanliga slangar stålomspunna innuti, bilar som ska köras på gatan brukar rekomenderas att köra med vanliga slangar då det hamnar skit, smuts å grus under metallen å nöter sönder gummislangen, sen är det inte ofta man märker nån skillnad, sätt ett stag från fjäderbenstornet som låser fast broms anordningen på torpedväggen, där brukar det svikta mer än i slangarna! sen e dom ju så jela dyra också =( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.