AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.090

Pysande bromspedal

ic
237
icho
320i, -04
Har nyligen bytt bromsar på min e30 för jag tyckte att dom va lite dåliga. Dom är fortfarande väldigt "svampiga" och inte alls stumma. När man tryckt pedalen tills man låst hjulen, så trampar man lite till så går pedalen ner i botten med ett pysande ljud. Tänkte först att de bara va o lufta bromsarna, men de hjälpte inte. Läcker inte heller någon bromsvätska. något förslag på va de kan vara..? Grannens e30 är mkt stummare, men då e ju de en 323 med skivor runtom, och jag har trummor bak.
så var det på morsans saab 9000 för ett tag sedan. det var bromscylindern vid pedalen som hade en sleten packning. den sög in luft läckte o hade sig.

vet inte om det är samma mekanik på e30 men det borde det väl vara =)

ic
237
icho
320i, -04
kanske vore värt att kolla upp det...
Lite trist att man måste kosta på bilen en massa när man har en lön som ligger på typ 3-4000/månad...före skatt...=/
Andra grejer som måste göras är att byta silentblocken på båda sidorna, och krängningshämmare höger fram... innom 2 veckor, annars körförbud...=(
ajdå låter inte kul direkt =(
men kolla upp det. för det är inte dyrt att laga isf om det nu är samma som på saab dvs. isf skruvar man bara loss den öppnat byter packning.
hoppas det löser sig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.