AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
922

Bilauktion idag!

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Var på en bilauktion idag.
fanns en del BMW, men jag reagerade speciellt på en 528 Touring -97. såg fin ut, 24.000 mil, svart. normalt utrustad.
Reservations priset var 60.000:-
Ingen bjöd på den.
Alltså den hade blivit såld för 60.000:-
marknaden måste vara rejält mättad på BMW nu!
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Var det den auktionen på Linderödsåsen?

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

Om det är ett reservationspris satt på bilen så innebär det att ägaren inte säljer den för mindre än just det priset, så hade du bjudit 60000 så hade den ev blivit din... Nu blev den inte såld alls istället...

// Jögge

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Ja, det var den i Tollarp.
Kan ju va så att de som varit o kollat på bilen inte anser den vara värd ens 60, det skulle isåfall ha extremt lite att göra med att markanden är mättad och andra gulliga klyschor.. Fast vad vet jag,..
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Till och med alla justa "kompisar" och "sista priset" har insett att det är svårt nu att sälja vissa modeller.
För det finns inga bilar som är ointressanta för dem vanligtvis. Shiit! Nu har de dessutom en svensksåld att sälja till skillnad mot de vanliga importliken de säljer så nog är marknaden mättad på sina håll.

Personligen så är jag inte avundsjuk på dem som sitter med 96 - 98 540 och med behov att få en viss summa för att inte gå back. De har verkligen droppat i pris nu, dvs bilen ;)

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.