|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag undrar om det är stor skillnad på e36 automat än manuellväxellåda?? Är automataren mycket sämre i aceleration och sånt?? Finns det olika lägen på den?? som sportläge ekonomi läge?? | |
|
hej, har själv bytt från en manuell 325a till en med automat. tycker att automaten är bra, speciellt i stan. Finns 3 lägen: ekonomi, sport och vinter. I sportläget är den pigg å glad men i ekonomiläget svarar den inte på gaspådrag på samma sätt. Är nöjd med mitt automat-val, tog det mest för att en cab känns som en glidarbil mer än en racerbil plus att jag kör till 90% inne i Göteborg. Dock är den manuella växellådan väldigt kul så gillar du att köra "hårt" med bilen och kunna varva precis så mycket som du vill ska du välja den manuella. Tyvärr har ju automaten ett obefogat lågt andrahandsvärde när det gäller e36..(kanske ett plus för dig som ska köpa begagnad) Som vanligt är det bäst att försöka prova båda och se vad som passar dig bäst! MVH Martin |
|
|
Automaten är kanontrevlig att köra men om jag läste rätt på din profil så har du inte körkort än och då tycker jag du ska köra manuell ett par år så du får in växlingarna i ryggmärgen för att senare skifta över till automat. Andrahandsvärdet kan jag bekräfta då jag haft min bil ute till försäljning länge... Automat är bekvämt |
|
|
Håller med styrman1. "Lär" dig växla, Den manuella lådan är underbar! Men automaten är det inget fel på alls. jag är hel nöjd. Om du nu verkligen hittar en fin e36:a så spelar det ingen roll.. Daniel |
|
|
växla kan man ju har ju gjort det i 2 år medans man övningskör, men man kan ju variera kan ju ta morsans bil eller nåt och köra med eller nån annan som har manuell.. |
|
| Klart du kan växla, men bara för att man kan något betyder inte det att man inte kan bli bättre på det.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.